Wormenkuren.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wormenkuren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:20

Hoi,

Wormenkuren zijn nu al of iig binnenkort (weet ik even niet) alleen nog te verkrijgen via de DA. Maar moet dat persé je eigen DA zijn, of mag dat ook een andere zijn? En waarom is dat eigenlijk zo geregeld nu?

Monnik

Re: Wormenkuren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:19

Je kunt een wormenkuur nog steeds bij een ruitersportzaak of fouragehandel kopen. Gecertificeerde speciaalzaken kunnen nog altijd wormenspuiten voor paarden inkopen. Als koper heb je, om bij zo'n speciaalzaak een wormenspuit voor je paard te kopen, een recept van de DA nodig.
En dan kun je natuurlijk je wormenspuit gewoon bij de DA afnemen.

Dit is zo geregeld omdat wormenspuiten voor paarden nu onder de medicijnwet vallen. En deze regeling is sinds 1 juli j.l. van kracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:53

Hmm op die manier.. Maar dan nog de vraag: Mag dat bij een andere DA dan die van je paard?

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:00

Ja, een DA is een DA en de winkel waar jij je wormenspuit wil gaan kopen weet niet welke DA je hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:17

Ohja tuurlijk, zo had ik het niet bekeken, thanks! Dan kan ik dat namelijk hier tegenover m'n huis regelen, en hoef ik geen uur te gaan fietsen. Lachen