Mijn paard is al vanaf zaterdagmiddag heel ziek. Hele zware zandkoliek. DA is 7 keer geweest. Zondag naar de kliniek in Someren geweest. Behandeling met Parafine gehad. Bloedonderzoek was allemaal goed dus mocht ze weer mee. Eenmaal thuis weer 2x Da erbij geweest voor pijnstilling. Vannacht om 2 uur werden haar ogen ineens geel en haar tandvlees ook. Ze stond te kreunen van de pijn terwijl ze een paar uur eerder hele zware pijnstilling had gehad. Weer DA erbij. Nadat ze voor de 7de keer opgevoeld was begon ze ineens te zuchten en te boeren met een sterke mestlucht erbij. Direct met spoed naar Someren. Daar is ze nu en de kansen op overleven zijn vrij klein. Ze willen eigenlijk voorkomen dat ze moeten opereren, omdat de kans groot is dat de darm door het gewicht van het zand scheurt. Ook plast ze knaloranje, maar daar heeft niemand een verklaring voor. Eten en drinken doet ze ook niet dus krijgt ze nu via een neussonde water. Ik wil heel graag koste wat kost proberen haar te redden. Het geld is geen probleem. Maar de pijn na de operatie en de overlevingskansen zijn natuurlijk ook van belang. Heeft iemand ervaring met een heftige zandkoliek en eventueel operatie? Ik wil haar ook niet door zo'n lange lijdensweg laten gaan terwijl ze er niks mee op schiet..............Ik heb mijn paard al 10 jaar en wil haar absoluut niet missen, maar zij gaat natuurlijk voor alles. Daarom twijfel ik zo wat ik moet doen. Ik zou heel graag jullie verhaal willen weten om te helpen bij het maken van de juiste keuze......
Alvast bedankt!
Evelien

. Al met al heeft hij bijna een maand in de kliniek gestaan en daarna nog een intensieve nabehandeling thuis vanwege zijn gekantelde hoefbeen, maar behalve de eerste week is hij er eigenlijk niet echt ziek van geweest. Hij was, toen hij eenmaal weer aan het eten was weer heel snel heel levendig (en dat was niet zo handig omdat hij nog maanden moest stappen aan de hand
) Uiteindelijk deed hij 8 maanden na de operatie alweer mee aan de selectiewedstrijden voor de kampioenschappen en liep hij de oefencross in Ede met succes uit! En dat terwijl er geen enkele dierenarts nog een cent voor gaf!