Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Evelyne79 schreef:kijk eens op http://www.gitamo.nl daar staan diverse supplementen, eventueel kun je een mailtje sturen voor advies

Flew schreef:Wat voor siroop had je gekregen voor je paard? De mijne heeft Hemopar gekregen tegen bloedarmoede, dat heeft hem goed geholpen.
Ik denk dat, als ik jou was, ik even contact op zou nemen met mijn veearts, vertellen dat je iets als preventie wil geven en vragen wat zij jou aanraden.
Ik vind eigenlijk dat een veearts dan toch advies zou moeten geven wat je zou kunnen gebruiken. 
madamX schreef:Waarom grijpen naar supplementen en vul je de tekorten niet aan d.m.v. voeding????
..Dit is een pony die ondanks de leeftijd heel fit is, nog bijna iedere dag aan het werk gaat, waar we afwisselen in dresuur,buitenrijden en longeren..
Djilan schreef:Had je paard bloedarmoede door een tekort aan rode bloedcellen of was er een ijzertekort?
Bij de 1e variant moet je nl vooral B complex voeren, bij de 2e ijzer...

Citaat:Ik heb de bloedonderzoeken even nagekeken en het hemoglobine gehalte in het bloed was te laag, wat volgens mij duidt op te weinig rode bloedlichaampjes( correct me if i am wrong).
Citaat:De andere waardes,uitgezonderd van de waardes van parasieten(op dat moment had ze dus ook een beetje last van schurft en ontstoken ogen), waren echt netjes binnen de waardes die aangegeven zijn.
Citaat:Mijn DA stak het daarom op dat die kwaaltjes meer de oorzaak hadden van een verminderde weerstand, dan dat haar organen slecht functioneerden..
Citaat:De weilanden zijn kleigrond,ik weet niet hoe het met die waardes zit?
Citaat:Nu moet ik zeggen dat bij de symptomen die je aangeeft bij koper tekort er zeker een paar overeen komen, zoals slecht door de vacht komen, ze was lusteloos wat nu niet meer is,
[/quote]Citaat:Zit koper doorgaans in biks of moet ik dat in ander voer zoeken??