Hoefzweren part II

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Hoefzweren part II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 12:31

Ik heb een tijdje geleden hier een topic gemaakt "Hoefzweren". Nu in het kort, mijn 24jarige paardje is al van februari aant sukkelen met hoefzweren, ze geraken maar niet genezen en ik krijg ze nooit helemaal weg. Nu is er 1 maand geleden nog eentje uitgesneden (deze zat nog maar vol vocht, geen pus dus, we waren er op tijd bij). Ik heb hem 2 weken geweekt in de soda (er kwam niks uit) Nu is er vorige week vrijdag ineens etter en pus aant uitkomen, heel veel, een watje vol, en dat blijft maar komen. De hoef is niet warm en hij mankt niet, omdat alles eruit kan denk ik.
Nu is mijn vraag, kan dit? Dat de zweer zo diep zat dat ze die weken tijd nodig heeft gehad om af te zakken of zou er nog een ontsteking aant broeden zijn? De DA komt volgende week terug om ze te chippen en dan kijkt ze er sowieso nog eens naar, maar ik ben wel benieuwd of iemand dit herkent!
Hij staat op vlas en de hoef zit nu al een 3 weken in het verband, en wordt dagelijks geweekt, dus dat de etter komt van een nieuwe zweer lijkt mij heel onwaarschijnlijk.
Kan het dat de etter zo diep zat dat hij nu pas zijn weg naar buiten heeft gevonden of is het een voorbode van een ander probleem?

Charisma

Re: Hoefzweren part II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 12:41

Sorry dit moet eigenlijk bij hoefverzorging staan zoals mijn vorige topic. Hoe kan ik het verplaatsen?