trapwond aan het been maar niet kreupel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

trapwond aan het been maar niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 22:06

Mijn paard heeft vandaag een trap gehad van een ander paard, op de kogel aan de buitenkant van het linkervoorbeen,waar een snee zat niet echt diep,Het had gebloed toen ik hem uit de weide haalde,maar was al gestopt heb de kogel gekoeld en ontsmet,vanavond was het wat dik ,nogmaals gekoeld,hij loopt er niet kreupel op gelukkig,net of er niets aan de hand is!!moet ik mij paard nou stil zetten of kan ik hem gewoon rijden of longeren? wat zouden jullie doen...gr emaartje

knooopje

Re: trapwond aan het been maar niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:10

gewoon beweging houden!
morgen zal de kogel wat opgezwollen zijn,dan is beweging juist goed,tijdens de beweging word de kogel dunner,als je hem stil zet word ijn been alleen maar dikker,2 keer per dag even 10 met koud water erop,en dan is het zo weer over!
succes.
vr groetjes saskia

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 22:14

knooopje schreef:
gewoon beweging houden!
morgen zal de kogel wat opgezwollen zijn,dan is beweging juist goed,tijdens de beweging word de kogel dunner,als je hem stil zet word ijn been alleen maar dikker,2 keer per dag even 10 met koud water erop,en dan is het zo weer over!
succes.
vr groetjes saskia

oke bedankt,maar als ik weer koel he,hoe gaat de wond dan dicht,zo komt er toch geen korst op,of begrijp ik het verkeerd Bloos

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:16

komt vanzelf een korst op,je moet niet vol met de straal water erop spuiten maar zachtjes er over heen sijpelen zeg maar.
ik spuit het water ook nooit direkt op de wond maar net boven de kogel zodat het water de hele kogel koelt.
vr groetjes saskia

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 22:28

knooopje schreef:
komt vanzelf een korst op,je moet niet vol met de straal water erop spuiten maar zachtjes er over heen sijpelen zeg maar.
ik spuit het water ook nooit direkt op de wond maar net boven de kogel zodat het water de hele kogel koelt.
vr groetjes saskia

oke thanks!!hopelijk valt het morgen allemaal weer mee...en doe ik even rustig aan...Gr emaartje Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 13:32

kom net vna me paard af en het was inderdaad wat dik,heb weer gekoeld 10 min,maar moet je nou het wondje sneetje elke dag met betadine wassen ontsmetten of alleen koelen zodat er een korst op komt?
wopu vanavond hem even aan de longe laten stappen,kan een pessoa kwaad nou of zonder..gr emaartje

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:49

Kan geen kwaad. Gewoon met pessoa, als die niet kreupel is het niet erg. Gewoon met water, alleen als het onstoken is met betadine wassen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:59

Gelukkig dat het allemaal meevalt.
Idd. lekker in beweging houden en let even op met het wassen met betadine.
Overdrijf het niet hoor, als het er netjes ,rustig en schoon uit blijft zien kun je het rustig aan de natuur overlaten en hoef je niet meer te ontsmetten.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 22:16

de wond zag er vanavond alweer heel goed uit,zit al dicht,was nog iets dik maar niet meer exstreem het longeren ging ook super!!dus koel het elke dag even en houd hem in beweging..