Paardenmassage in Noord-Holland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Honeys

Paardenmassage in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:26

Ik heb een paard met ontspannings problemen. Hij is erg zuur tijdens t opzadelen en heeft tijdens het rijden een lange tijd nodig om enigzins tot ontspanning te komen. Na een tijd komt hij wel lekker los maar nooit 100% ontspannen. Voor de rest is t echt een onwijs lief paard.

Hij is al een paar keer bij de osteopaat geweesd, en dat heeft ook wel wat blokkades verholpen. Toch heeft dat nog niet alles verholpen en denk ik dat een goede massage veel baat zou kunnen geven. Ik heb er ook goede verhalen over gehoord en gelezen. Ook herken ik symptomen die worden aangegeven bij een paard met spierproblemen.

Nu de vraag: Wie weet er een goede paardenmasseur in Noord-Holland? K vind t wel handig als er een telefoonnummer bij gegeven word Knipoog K heb wel van Happy Athleet gehoord maar kan geen telefoonnummer vinden..

Alvast bedankt!!

Jet

Re: Paardenmassage in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:05

ClaudiaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:30

Ik heb mijn pony ook laten masseren door iemand van www.happy-athlete.nl

Ik was hier erg tevreden over, maar... mijn pony is ook onder behandeling van een osteopaat en dat blijft noodzakelijk. De massage hielp tijdelijk tegen zijn problemen, maar de oorzaak werd niet weg genomen. Ik denk dat de massages en de osteo samen een hele fijne combinatie zijn.

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:50

doet jouw osteopaat niet gelijk een stuk aan spierontspanning?
misschien kan hij of zij je een paar simpele ontspannende technieken aanleren.
zeker het proberen waard.

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:52

bedankt voor de tips !!

Hij is vandaag gemasseert door Alfons Boiten, ben heel wat wijzer geworden van hem. T was volgens hem geen overbodige luxe, en zeker een paard met spier problemen. Alfons was vandaag even niet de beste vriend van m'n paard Haha! , maar daar denkt ie de volgende keer wel anders over als Alfons m voor de tweede keer masseert. Als het goed is voelt hij zich een stuk beter morgen, ben benieuwd !

Over 2 weken heb ik weer een wedstrijd met m'n paard.. Hopelijk toont ie dan z'n dankbaarheid Clown !