Diarree

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 09:55

Mocht hier al een topic over zijn, kon hem niet vinden met de zoekfunctie..

De pony van een vriendin had laatst 2 á 3 dagen diarree. Okee, kan voorkomen. Afgelopen week was zijn ontlasting normaal, maar nu is gisteren de diarree weer begonnen.
De hele week heeft zij hetzelfde gevoerd, wel onbeperkt hooi en meer muesli dan daarvoor. De pony is vrij vermagerd. Er staat daar weinig gras in de wei, dus het kan ook niet van het jonge/vochtige gras komen. Vandaag moeten ze weer een wormenspuit.

We kijken het nu even aan hoelang dit weer aanhoudt, maar wat kan ze het beste doen als het te lang duurt? Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

potverdikkie

Re: Diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:57

een virus. Het weer is momenteel zo van ene uiterste naar andere. Zo staan ze in bloedheet weer, zo staan ze in een golfslagbad om maar te zeggen.
Wel heel goed in de gaten houden dat de pony niet uitdroogt!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:00

Volgens haar drinkt hij gemiddeld meer dan de andere pony's, maar dat zullen we inderdaad in de gaten houden.

Hoe komt hij weer van dat virus af? Of is dat gewoon afwachten?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:08

nee, dan zul je toch echt even de DA erbij moeten halen. Er bestaan zoveel verschillende soorten aan virussen.
Daar je zegt dat ze al aardig aan het afvallen is, en ik nu ook lees dat ze erg veel drinkt, zou ik er toch echt even naar laten kijken!
Je hebt denk ik al een tijdje gewacht, daar ze al afgevallen is. (niet verkeerd bedoeld)
Dus zelf zou ik nu de DA er even naar laten kijken.. Haha!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:11

Hij is ieder jaar in de zomer wat magerder, dus we hadden er niet veel van verwacht. Wel weer meer bijgevoerd natuurlijk, maar that's it.

Ik zal het haar doorgeven (zit niet op bokt) maar ik denk dat ze het even afwacht, aangezien het afgelopen week ook heel goed ging..