Ik heb een nieuwe weide gehuurd, deze weide hebben we vorige week afgezet. Sinds woensdag 6 augustus staat mijn 2-jarige welsh hengst hierin.
De weide is ieder jaar gehooid geweest, maar dit jaar niet meer. Er staat dus behoorlijk wat gras op. Na 3 dagen op deze weide gestaan te hebben, is Romeo al aardig wat bijgekomen...
Ik weet wel van wat een paard ziek kan worden, maar bij dit had ik toch vragen...
Paarden kunnen hoefbevangen geraken door te veel (vooral voorjaars-)gras te eten, maar kan het in dit geval ook kwaad voor mijn pony?
Wat raden jullie aan? Kan ik het best verdelen door hem afwisselend op de volle wei te zetten en dan ook eens op een wei met amper gras?
En wat kan ik best doen met het voer? Normaalgezien krijgt hij 1 schepje zemelen en 1 schepje traditional(weet niet hoe het in Nederland genoemd wordt, maar ik weet er geen andere naam voor
Soms zeg ik ook wel gewoon mengeling. Het is in ieder geval zonder haver).Doordat hij nu voldoende gras heeft, ben ik overgegaan op 1 handje mengeling. Aangezien zemelen slechts buikvulling is, leek het me beter om hiermee te stoppen zolang hij op die volle weide staat.
Alle hulp is welkom