peesblessuren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dari

peesblessuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 19:16

Hoi

Mijn paard heeft een peesblessuren gehad en ik mag nu weer gaan beginnen met rijden.
Heeft iemand misschien een mooi opbouw schema om weer te beginnen ?
Ik zit nu op 45 min stappen op de verharde onder grond en af en toe 5 min draf erbij.

Groetjes Paulien

Raja

Re: peesblessuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:40

Dit topic staat verkeerd...

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:38

Ja een schema.. Dat hangt af van de conditie van het paard, dus dat moet je denk ik maar voor jezelf maken.

Gewoon lekker rustig aan beginnen, en idd op de harde weg stappen is goed ja!
Geef haar tussendoor lekker rust en ga vooral niet te hard van stapel, want dan ben je vaak daarna(nog een peesblessure) echt helemaal terug bij af.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:44

Ik zou het verder uitbouwen naar 15 mi draven op het harde en daarna de bak in gaan.
ik zou per week/2 weken 5 min draf erbij pakken en het met stappen verder uitbouwen tot een uur.

Zorg wel dat je bak een goede, vlakke, licht verende en zeker geen mulle bodem heeft!!!

Bouw de draf nog ietsje verder uit en begin dan rustig aan met een lange zijde galop op beide handen en ga dat ook weer heel rustig aan uitbouwen!

heb geen haast!
Begin heel langzaam aan en neem er alsjtjebliefd goed de tijd voor!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:48

Dit zou ik alleen in overleg met jouw DA of kliniek doen! Onze mening telt hier niet, wij kunnen jouw paard zo niet beoordelen. Voordat je dadelijk weer van vooraf aan kunt beginnen; Maak samen met je DA/ Kliniek een schema!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:51

Ik zou ook een schema maken met een dierenarts samen! die jowu paard/ pony behandeld heeft!

mijn oude pony heeft ook vaak zat een peesblessure gehad! en had steeds een schema van de DA!
begin vooral heel rustig! geeft het de tijd om te herstelen! dan maar 1 maand langer op rust!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:54

precies liliputer,toen mijn paard een na een pees blesuren weer wat mocht doen heb ik een heel opbouw schema gekregen van de DA

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:06

Bokt is geen kliniek, laat dit door ervaren mensen doen. Anders kun je het net zo goed laten! Klinkt een beetje lomp, maar je wilt neem ik aan ook het beste voor je paard!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:43

-> MD