Levercirrose

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

danneke80

Levercirrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 15:40

Vandaag hoorde ik dat mijn paard een lichte vorm van levercirrose heeft.
Ik ben hier eigenlijk min of meer bij toeval achtergekomen door een bloedtest die ik heb laten doen.
In overleg met de DA gaan we er op dit moment niets aan doen omdat mijn paard in een (bij haar leeftijd passende) prima conditie verkeert. Ook is ze altijd erg vrolijk.
Mocht ze later klachten krijgen dan kan ik altijd besluiten om toch medicijnen te gaan gebruiken of verdere onderzoeken te laten doen. De oorzaak is niet te achterhalen.
Ondanks dat het nu niet erg is hoop ik toch nog wel lange tijd van mijn wijffie te kunnen genieten.
Ik ben dan ook benieuwd of er hier nog meer bokkers zijn waarvan hun paard levercirrose heeft en wat hiervan de symptomen en consequenties zijn?
En of er nog dingen zijn waar ik nu alvast rekening mee kan houden om het proces zoveel mogelijk te vertragen.

Stal_Fiore

Re: Levercirrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:36

Ik heb misschien wel een interessant artikelen voor je... gaat over Maria distel. Dat schijnt het enige kruid te zijn wat de lever helpt herstellen.

Als je interesse hebt kan ik hem voor je scannen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:41

heb je de wei en je hooi ook gechecked op jacobskruid...? Ik weet namelijk dat dat dergelijke leverproblemen kan veroorzaken....

Ter genezing zijn er helaas weinig opties die garantie bieden...

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 06:41

@ Angelsditch: graag. Alles wat hierover te vinden is wil ik graag lezen.
@MLoeser: ik heb het op dit weiland niet kunnen vinden, maar volgens de VA kon het ook eerder gebeurd zijn, en daarvan kan ik niet meer kijken wat er op het land staat.
Het zou al jaren geleden veroorzaakt kunnen zijn als ik de VA zo hoorde.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:16

Ik ga het nu voor je scannen!