Paard hoest heel erg tijdens het rijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Paard hoest heel erg tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 13:11

Hallo,

Nog een vraag dan over mijn 11 jarige merrie die sinds kort hoest.
Ze staat dag & nacht buiten.

Ik heb der nu aan de foenegriek gezet en ze hoeste nu al een week niet meer.

Gisteren was ik vrij intensief aan het rijden en tijdens het galoperen begon het weer.
Vrij heftig gehoest waarbij ik bijna uit het zadel werd getrokken, ben meteen gestopt.
Ze hoest dan wel 5 keer achter elkaar en daarna proest ze even en krijg je ook zwaar geadem, dan proest ze en is het weer over.
Maar het kan dan ineens weer opkomen.

Heel vreemd!

Ik wil opzich de dierenarts erbij halen om te kijken of die iets eraan kan doen, maar het vreemde is dus dat ze het de ene keer wel doet en de andere keer niet, dus lastig.

Marlous

Re: Paard hoest heel erg tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 13:22

Zijn er de laatste tijd veranderingen geweest? Bijv. in haar omgeving?
Ik rijd een paardje, die heeft last van de pollen. Een soort hooikoorts denk ik.

Ik zou er een dierenarts bij halen. Hij kan vast wel wat dingetjes onderzoeken..

ClaudiaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:06

Ik zou toch even de DA bellen. Fenegriek is inderdaad ter bevordering van de luchtwegen, maar ik heb me ook laten vertellen dat als je paard al hoest, het de hoest onderdrukt, maar niet de oorzaak weg neemt...

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:50

Foenegriek onderdrukt alleen de hoest, als je ermee begint tijdens het hoesten, het probleem blijft dus bestaan. Laat de dierenarts even naar z'n luchtwegen luisteren, blijf er niet te lang mee aan tobben, luchtweg problemen worden al snel een serieus probleem ( spreek uit eigen ervaring )