wormenkuur op recept

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bokkertjee

wormenkuur op recept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:13

mijn paard moet eigenlijk weer eens een wormenkuur hebben maar ik heb geen idee waar ik het kan halen.

moet ik een wormenkuur bij de dierenarts halen? of hoe zit dat, kan iemand mij dit uitleggen?

want eerst was het gewoon makkelijk je kon ze bij de welkoop krijgen en bij ruitersportzaken enzo,

wie kan mij helpen?
alvast bedankt
xx

Myour

Re: wormenkuur op recept

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:47

Vanaf 30 juni kun je ze via je dierenarts krijgen. Ik zou zeggen: gewoon even een belletje naar je DA en dan kun je ze volgens mij gewoon op recept ophalen denk ik zo. Lachen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:54

Even je dierenarts bellen.Je kunt dan een wormenkeur ophalen bij je dierenarts, maar je kunt ook een receptje meekrijgen waardoor je het bij de welkoop/ruitersportzaak e.d. kunt halen

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:01

Bij mijn dierenarts hoefde ik niet te bellen, ik kon er gewoon naar toe gaan en zeggen waar ik woonde, ik stond in het systeem en kreeg een bepaalde wormenkuur mee...
Dit is nu geregristreerd zodat ik volgende keer niet dezelfde krijg (en ze kunnen bijhouden dat de wormen geen resistentie krijgen).

Je kunt inderdaad ook een receptje krijgen om ze bij de welkoop etc. te halen, maar waarom niet gewoon makkelijk doen?

_lieffie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:02

ik haal gwoon bij mijn dierenarts een jaarpakket, betaal dan ook geen receptkosten en het is niet duurder in vergelijking met eerder

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:04

Ik betaal inderdaad ook geen receptkosten en hoef me geen zorgen meer te maken over welke wormenkuur nu weer... haha
maakt niks uit met hiervoor, alleen ergens anders

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:10

Ik moet ook weer wormenkuren hebben. Maar wat ik me afvroeg ik kan ze ook nog (bij ons naast een dierenspeciaalzaak die ook wormenkuren verkopen) halen. En ik weet dat het niet mag maar krijg je bij als je ze bij de kliniek haalt echt iets mee dat ze kunnen zien dat je ze daar hebt gehaald niet ergens anders of niet?

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:12

De dierenspeciaalzaak zal je zonder recept geen wormenkuur meegeven, neem ik aan. Als ze dat wel doen, is de dierenspeciaalzaak strafbaar, jij niet.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:12

Je moet idd met een receptje wapperen om bij de winkels je wormspuit(en) mee te krijgen.Al sluit ik niet uit dat er ook nog wel wat zaken zijn die 'valsspelen'

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:14

ikowtje schreef:
De dierenspeciaalzaak zal je zonder recept geen wormenkuur meegeven, neem ik aan. Als ze dat wel doen, is de dierenspeciaalzaak strafbaar, jij niet.

Ze geven ze nog uit zonder een recept. Dat moeten zij weten. Maar maakt het verder voor mij uit, dat ik straks niet kan laten zien dat ik wormenkuren heb gebruikt of maakt dat verder niks uit?

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:21

Jij bent volgens mij niet verplicht te laten zien dat jij een wormenkuur hebt gebruikt, je zou net zo goed nog wormenkuren kunnen hebben liggen, die je al had ingekocht...
Jij bent niet verplicht te ontwormen... het probleem was namelijk eerder de resistentie van de wormen (en dat komt niet door te weinig wormenkuren, maar door te vaak dezelfde enz)

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:35

ikowtje schreef:
Jij bent volgens mij niet verplicht te laten zien dat jij een wormenkuur hebt gebruikt, je zou net zo goed nog wormenkuren kunnen hebben liggen, die je al had ingekocht...
Jij bent niet verplicht te ontwormen... het probleem was namelijk eerder de resistentie van de wormen (en dat komt niet door te weinig wormenkuren, maar door te vaak dezelfde enz)

Oke bedankt. Zijn ze ook duurder geworden of valt het mee?

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:08

nee, naar mijn idee is de prijs gewoon hetzelfde gebleven Knipoog,
ik had laatste keer een wormenkuur vqan 8 euro (enkele)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:06

Je kan je paard ook laten testen bij http://www.wormbestrijding.nl/
Dan krijg je binnen 1 dag de resultaten van de test, en als er worm-eitjes zijn gevonden krijg je te horen welke wormkuur je nodig hebt en die kun je daar dan direct bestellen, de test is je recept, dus dat kost je niets extra.

bokkertjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 13:16

ik ga binnenkort even naar de dierenarts om een wormenkuur te halen(1) maar hoeveel kost dat ongeveer? hoeveel receptkosten komen er ongeveer bij?
xx

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:09

Als je de wormenkuur bij je dierenarts haalt, hoef je geen recept te krijgen, want de dierenarts geeft zelf normaal het recept, dus je kunt ze daar gewoon kopen.
Receptkosten zijn dus niet aan de orde.
De kosten verschillen dus per wormenkuur, net als in de winkel, de dierenarts houd rekening met resistentie (en zo dus ook tussen enkele en dubbele wormenkuren), de ene keer is het acht euro, de andere keer 18 (ik zeg maar wat... bij mij was het dit keer met een enkele 8 euro).