Wat voor voeding bevat veel eiwitten ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

Wat voor voeding bevat veel eiwitten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 23:01

Hey hey,,
Weet iemand wat voor voeding veel eiwitten bevat ?
Ik ben vollop bezig met de spieropbouw van mijn merrie...het gaat goed maar ze kan nog iets extra gebruiken.
Ik ga vanaf de 17de tot de 23ste op trainingskamp met haar. Het is best een zwaar kamp, de paarden worden 2x per dag een uur gereden waarvan één maal dressuur op L-M niveau en één maal naar keuze: lange buitenrit, springen of dressuur (ik ga wrschnlk buitenrit nemen).
Ik neem mijn voer mee.
Ik kan haar zoveel keer per dag voeren als ik wil maar nu zou ik iets willen bijgeven waar veel eiwitten inzitten.
Ze gaat ook op de weide maar ik weet niet hoe de weide daar eruit ziet, is het jong gras haalt ze daar natuurlijk veel eiwit uit maar dat weet ik dus niet zeker.

Ik weet dat luzerne veel eiwit bevat.
Nog dingen die veel eiwitten bevatten ?
Paard is trouwens helemaaal niet eiwitgevoelig, ze kan veel eiwit hebben.

Edit: verder krijgt ze trouwens een supplement met vit.E & selenium én Lysine: een belangrijk aminozuur.

EmEm

Re: Wat voor voeding bevat veel eiwitten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:19

Ik snap niet zo goed waarom je nu meer eiwit wilt gaan voeren. Bij een normaal rantsoen is er niet snel een tekort voor het paard.
Teveel eiwit heeft helemaal geen zin, want wordt door een paard niet gebruikt (weer uitgeplast).

Spieropbouw kun je toch niet overhaasten, dus ik denk dat je gewoon moet doortrainen en wat geduld moet hebben.

Als jouw paard goed in conditie is, dan kan hij dat trainingskamp probleemloos aan. Als je dat nu nog snel wilt oplossen door extra voer, dan ben je toch te laat.

Veel plezier op kamp!

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:31

EmEm schreef:
Ik snap niet zo goed waarom je nu meer eiwit wilt gaan voeren. Bij een normaal rantsoen is er niet snel een tekort voor het paard.
Teveel eiwit heeft helemaal geen zin, want wordt door een paard niet gebruikt (weer uitgeplast).

Spieropbouw kun je toch niet overhaasten, dus ik denk dat je gewoon moet doortrainen en wat geduld moet hebben.

Als jouw paard goed in conditie is, dan kan hij dat trainingskamp probleemloos aan. Als je dat nu nog snel wilt oplossen door extra voer, dan ben je toch te laat.

Veel plezier op kamp!

ja dat is nu wat ik ook wilde zeggen/weten. ben heel benieuwd.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 21:21

Mijn paard haar conditie is prima hoor.
Ook haar voeding is moet niets aan veranderd worden.
Maar ik dacht zo dat af en toe iets bijgeven waar van nature veel eiwit inzit wel geen kwaad kon & mss dat extra is wat ze nodig heeft voor haar spieropbouw.

silenmaup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:53

ik vind dat extra eiwit op zo's intensief trainingskamp geen kwaad kan. ik weet niet hoelang je anders rijd maar het klinkt behoorlijk inspannend. en als ze tehard traint en op haar reserves (DUS EIWITTEN) aanspraak moet maken zal ze invallen langs de ruggegraat.
dit gebeurt natuurlijk niet na een week maar wat extra's kan geen kwaad hoor. ik vind het goed dat je haar voer op t werk aanpast.
gewoon een halve kilo tot 1 kilo extra sportbrok p/d is voldoende
kruidenmuesli is ook een goede aanvulling en in goede kuil zitten veel eiwitten
na de trainingsweek wel weer stoppen hoor!

verder gewoon een goede sportbrok (bv pavo allssport of energycontrol) en veel ruwvoer(60% van het voer). meer heb je meestal niet nodig. blijven trainen en voer idd op het werk aanpassen

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 21:29

silenmaup schreef:
ik vind dat extra eiwit op zo's intensief trainingskamp geen kwaad kan. ik weet niet hoelang je anders rijd maar het klinkt behoorlijk inspannend. en als ze tehard traint en op haar reserves (DUS EIWITTEN) aanspraak moet maken zal ze invallen langs de ruggegraat.
dit gebeurt natuurlijk niet na een week maar wat extra's kan geen kwaad hoor. ik vind het goed dat je haar voer op t werk aanpast.
gewoon een halve kilo tot 1 kilo extra sportbrok p/d is voldoende
kruidenmuesli is ook een goede aanvulling en in goede kuil zitten veel eiwitten
na de trainingsweek wel weer stoppen hoor!

verder gewoon een goede sportbrok (bv pavo allssport of energycontrol) en veel ruwvoer(60% van het voer). meer heb je meestal niet nodig. blijven trainen en voer idd op het werk aanpassen

Ja ik dacht ook al zoiets Haha!
Ja, ik moet zien wat voor ruwvoer ze daar voeren ..de mensen van kamp hebben een grote baal ruwvoer besteld ...ik weet dus niet of het hooi of kuil zal worden.
Sowieso krijgt ze 1kg extra krachtvoer en hopelijk kan ze ook daar op de weide ...
Haha!