Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
EmEm schreef:Ik snap niet zo goed waarom je nu meer eiwit wilt gaan voeren. Bij een normaal rantsoen is er niet snel een tekort voor het paard.
Teveel eiwit heeft helemaal geen zin, want wordt door een paard niet gebruikt (weer uitgeplast).
Spieropbouw kun je toch niet overhaasten, dus ik denk dat je gewoon moet doortrainen en wat geduld moet hebben.
Als jouw paard goed in conditie is, dan kan hij dat trainingskamp probleemloos aan. Als je dat nu nog snel wilt oplossen door extra voer, dan ben je toch te laat.
Veel plezier op kamp!
silenmaup schreef:ik vind dat extra eiwit op zo's intensief trainingskamp geen kwaad kan. ik weet niet hoelang je anders rijd maar het klinkt behoorlijk inspannend. en als ze tehard traint en op haar reserves (DUS EIWITTEN) aanspraak moet maken zal ze invallen langs de ruggegraat.
dit gebeurt natuurlijk niet na een week maar wat extra's kan geen kwaad hoor. ik vind het goed dat je haar voer op t werk aanpast.
gewoon een halve kilo tot 1 kilo extra sportbrok p/d is voldoende
kruidenmuesli is ook een goede aanvulling en in goede kuil zitten veel eiwitten
na de trainingsweek wel weer stoppen hoor!
verder gewoon een goede sportbrok (bv pavo allssport of energycontrol) en veel ruwvoer(60% van het voer). meer heb je meestal niet nodig. blijven trainen en voer idd op het werk aanpassen