Dierenbescherming bellen of niet?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blizzie

Dierenbescherming bellen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 13:14

Ik weet niet zeker of dit hier goed staat anders mijn excuses hiervoor.

Ik heb meer dan een jaar een verzorgpaardje gehad een fries.
De laatste tijd begon ik met haar te beleren(ze was dit jaar 3 geworden)
Door ruzie tussen mij en de eigenaar ben ik gestopt(ik vond zijn manier van verzorging niet goed)
Maar nou het probleem.
Vlak voor de ruzie had de fries natte mok gekregen.
Dit heb ik zelf behandelen en het was weg getrokken
Maar door al beginnende menings verschillen kwam ik minder en de andere verzorgers+eigenaar hebben dit niet bij gehouden daardoor kreeg ze een hele ontsteking op de plaats waar de mok zat (zit een ronde bal) nog geprobeert te behandelen maar toen kwam er helemaal ruzie tussen mij en de eigenaar.
Nu 1 maand later heeft hij er nog niks aan gedaan en heeft ze hem nog steeds.
De laatste keer met longeren zag ik dat ze er af en toe door heen zakte(ben gelijk gestopt toen ik het doorhad) dus last heeft ze er volgens mij wel van

Maar de eigenaar is een junk en alcoholist en niet vies van bedreigen etc.
Dus aan de ene kant wil ik heel graag de dierenbescherming bellen maar ik weet zeker dat ook al doe ik het anoniem dat hij echt wel weet dat het van mij af komt.
Daar ben ik dus wel een beetje bang voor want hij is echt niet helemaal goed in z'n hoofd

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

Tobila

Re: Dierenbescherming bellen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:08

Het lijkt er in elk geval op, zoals ik het lees, dat de fries er best erg aan toe is . Ik zou zeker wel de dierenbescherming erbij halen, maar misschien zou je eerst contact op kunnen nemen met de politie en het probleem uit kunnen leggen.
Ik heb zo'n probleem gelukkig zelf nooit aan de hand gehad, dus ik kan niet uit ervaring spreken, maar ik weet wel dat de politie ook kan ingrijpen bij dierenmishandeling.

Hier moet in elk geval wat aan gedaan worden lijkt mij!
Ik wens je heel erg veel succes!!

Ik ben benieuwd hoe het afloopt!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:47

Bij de dierenbescherming en politie kan je ook anoniem melden of er duidelijk bij aangeven dat je niet wilt dat de eigenaar weet dat de melding van jou komt. Ik zou het in ieder geval direct melden.

Blizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 12:31

InekeH87 schreef:
Bij de dierenbescherming en politie kan je ook anoniem melden of er duidelijk bij aangeven dat je niet wilt dat de eigenaar weet dat de melding van jou komt. Ik zou het in ieder geval direct melden.

Dan weet ik zeker dat hij alsnog weet dat ik het gedaan heb omdat ik er van af weet
en een voorbijganger ziet dat niet zomaar met die sokjes ervoor

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:47

Als ik het goed begrip dat verzorg je de fries nog steeds.
Als je dan geen aangifte durft te doen dan is het enigste wat je kunt doen de fries zo goed als mogelijk te verzorgen en hopen dat je de infectie onder kontrole krijgt.
Als je echt om dit beestje geeft dan zou ik toch even kontact opnemen met de dierenbescherming en vragen wat voor weg je het beste kunt bewandelen omdat je angst heb voor de eigenaar en geen ellende wil.
Sterkte en succes

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:02

Ik heb ook een vergelijkbaar voorval gehad.
Een paard op die manege waar ik toen stond was ook erg slecht verzorgt, kreeg slecht te eten, stond in zijn eigen poep,moest er veel werken en kreeg open plekken van het zadel.Dit is al meer dan deze fries te lijden heeft en ook toen werd er niets gedaan. Ik heb het gemeld bij de dierenbescherming. Deze konden echter niets doen omdat het dier niet in TE slechte condities leefde. Zolang hij eten en drinken had en een stal waar hij in stond konden ze niets maken.... Daar zit je dan met je mond vol tanden.... Je kan het uiteraard proberen maar denk niet dat er veel aangedaan worden.....
Succes....

horseloverc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:08

heey samant!
jeetje wat klote om dit allemaal zo te horen over jits!!
ik wilde net deze week vragen of ik weer langs kon komen ...
ik zou inderdaad de dierenbescherming bellen! wel anoniem!

en wat tanja zegt is inderdaad waar dus verwacht niet teveel... zolang een paard eten en drinken heeft en niet doodbloed doen ze er vaak niets aan... omdat het paard niet in levensgevaar is!..
hou je me even op de hoogte.. desnoods via msn? of hyves

(trouwens heb je nou trouwens een leguaan????? Tong uitsteken)
xxx cindy

Blizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 15:11

Hawai schreef:
Als ik het goed begrip dat verzorg je de fries nog steeds.
Als je dan geen aangifte durft te doen dan is het enigste wat je kunt doen de fries zo goed als mogelijk te verzorgen en hopen dat je de infectie onder kontrole krijgt.
Als je echt om dit beestje geeft dan zou ik toch even kontact opnemen met de dierenbescherming en vragen wat voor weg je het beste kunt bewandelen omdat je angst heb voor de eigenaar en geen ellende wil.
Sterkte en succes

Nee ik verzorg haar niet meer ik heb zoveel menings verschillen over het verzorgen van de dieren met de eigenaar.
Hij zou ze gerust 1 week op stal laten staan zonder beweging etc.
Ik denk dat ik inderdaad even contact opneem met de dierenbescherming om te kijken of hun misschien een oplossing weten

Blizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 15:14

horseloverc schreef:
heey samant!
jeetje wat stinkmodder om dit allemaal zo te horen over jits!!
ik wilde net deze week vragen of ik weer langs kon komen ...
ik zou inderdaad de dierenbescherming bellen! wel anoniem!

en wat tanja zegt is inderdaad waar dus verwacht niet teveel... zolang een paard eten en drinken heeft en niet doodbloed doen ze er vaak niets aan... omdat het paard niet in levensgevaar is!..
hou je me even op de hoogte.. desnoods via msn? of hyves

(trouwens heb je nou trouwens een leguaan????? Tong uitsteken)
xxx cindy

Hey cin

Ja je weet al ongeveer hoe die eigenaar is he
Ik ben er nu helemaal mee gestopt de laatste keer was had ik ruzie met hem omdat ze al heel de week binnenstonden (gewoon met lekker weer)

Ik ga het in iedergeval proberen bij de dierenbescherming want niet geschoten is altijd mis Knipoog
Ik zou eigenlijk wel willen dat ik haar goedkoop ergens kon zetten dan had ik haar lekker overgekocht van hem

En ja ik heb 2 leguanen :p