snotneus

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

snotneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:11

Een van onze paarden heeft, na een periode gemeen gehoest te hebben, vaak een snotneus. Hij is voor de hoest behandeld met ventipulmin, sputolysin en prednison. Omdat het opeens heel erg werd, het kwam bijna uit zijn tenen, hadden we weinig keus en moest het drastisch aangepakt worden.
Hij krijgt nu nat hooi, omdat we hem toch nog hoorden zo nu en dan, maar hij blijft last houden van een snotneus. Soms niets, en dan loopt er opeens wit/geel snot uit zijn neus.
Hoesten doet hij nu niet meer, we geven hem een homeopathisch middel erbij ( Similasan hoest nr.2) en dat gaat heel goed. Hij is verder niet ziek, levendig genoeg, etc.
De momenten dat hij last heeft van de "snotaanvallen" zijn ook verschillend. Soms na inspanning, maar soms ook als hij gewoon een beetje in de paddock loopt en vrijwel niets doet.
Volgens de DA kan het weinig kwaad, maar het lijkt mij dat er nog ergens een restinfectie moet zitten.
Wie heeft hier ervaring mee?

Marjella86

Re: snotneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:27

ik heb hetzelfde probleem ! die van mij krijgt nu weer een antibiotica kuur! maar ben ook benieuwd naar andere reacties ..... iemand wiens paard dit heeft gehad en dus nu weer beter is?! wordt er namelijk een beetje moedeloos van nu!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:30

door het lab een beetje snot op kweek laten zetten en aan de hand van de uitslag gerichte antibiotica geven.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:58

Is het nog steeds geel?

Mijn pony heeft er momenteel ook last van. Waarschijnlijk ook een restant van een aantal infecties na elkaar.

4 jaar geleden heeft ze het ook gehad, toen is ze behandeld met antibiotica icm ventipulmin en er helemaal vanaf gekomen.

Dit keer kost het meer moeite. Een paar weken geleden heeft ze een scopie gehad voor de zekerheid, toen waren er van binnen geen tekenen meer van een ontsteking. Ze krijgt op dit moment een kuur Zaditen van een maand, omdat de oorzaak waarschijnlijk een overgevoeligheid is. Verder geef ik echinaeforce en opkikker voor haar weerstand en foenegriek. Ze lijkt er nu bijna vanaf te zijn, het is namelijk alleen nog maar na inspanning en de kleur is wit en erg dun..

Hoe lang is het bij jouw paard al aan de gang?