Hallo,
Mijn paard is een aantal dagen geleden uitgegleden in de wei (ze was aan het stieren met haar weidematen). Hierbij is ze op haar linkerschouder gevallen. De twee dagen erna is ze niet gereden ivm de hitte. Ik heb hier toen niet veel aandacht aan besteedt maar vrijdag toen ik haar weer oppakte voelde ze erg stijf aan en maakt ze in draf (met name rechtsom) haar pas net niet af met haar rechtervoorbeen. In stap merk ik er niets aan en is er ook niets aan te zien. Het is niet zo dat ze kreupel is maar ze " stokt" een beetje aan het einde van haar pas. Ik ben veel stapwerk gaan doen en toen ik hierna nog even aandraafde was het al wel wat minder en was ze ook iets losser. Gister heb ik een lang stuk gestapt op het harde en vandaag weer geprobeerd. In het begin stijf, veel gestapt, stukjes gedraaft (los teugeltje), het was er nog maar minder dan twee dagen geleden. Ook werd het aan het einde ook weer losser/beter. Vooral als ik haar wat meer voorwaarts rijd is er op stukken niets meer aan te zien, valt ze wat terug dan is het er weer een beetje.
Ik vermoed dat ze wat spieren heeft verrekt. Wie kan mij adviseren wat ik moet doen, longeren (met of juist zonder passoa), stappen op de weg, voorzichtig blijven rijden? Mijn gevoel zegt dat ze wel in (licht) beweging moet blijven maar is dit juist? Alvast bedankt voor jullie advies!