Dikke kaken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tsarola

Dikke kaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 14:32

Hallo allemaal,

Ik heb een merrie van 8 jaar en elke keer als ik haar van de weide haal heeft ze helemaal dikke kaken.
Ik heb op de foto's aangegeven welk gebied dan dik wordt. Ze is misschien niet in de mooiste vorm maar ze heeft twee jaar lang op de weide gestaan i.v.m. twee veulens.

Foto 1: Hier begint het geloof ik al op te zetten.
Afbeelding

Foto 2: Dit gebied heeft ze vaak dik.
Afbeelding

Soms als ze van de weide komt is het net of ze "spoken" ziet en ze loopt dan heel erg te trillen.

Ik heb de dierenarts er al bij gehad en die heeft gecheckt of haar aders niet verstopt zaten en dit was gelukkig normaal. ze dachten aan een allergische reactie op daze steken ofzo maar dat kan niet omdat ze nou een deken met hals heeft.

Een ander zei dat het misschien komt vanwege het korte gras en hiervoor heb ik nou hooi in de weide gedaan.

Weet iemand misschien wat dit is ....?

groetjes
sandra
Laatst bijgewerkt door Tsarola op 02-08-08 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Stephanie

Re: Dikke kaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:38

ik kan je foto's niet zien, dus ik weet ook niet presies wat je bedoeld?

Tsarola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 14:39

hihi ik zag heb ben er mee bezig:P:P:P

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:43

eerlijk gezegt zou ik het ook niet weten, mischien kun je nog een keer de dierenarts bellen, en vragen of hij iets anders weet wat het kan zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:44

mijn paard heeft het ook vaak gehad , het zou kunnen zijn dat jou paard gewoon een sterke seactie heeft op haar speekselklieren door het kauwen van het gras , dat was het bij mijn paard ook zolang ze geen koorts heeft hoef je je geen zorgen te maken, want als er iets zou rommelen qua ontsteking hebben ze verhoging en bij vocht op hoppingen 9 van de 10 keer niet

Tsarola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 14:45

misschien is het lancelot eigen:P:P:P:P de mijne is namelijk een lancelot merrie

barri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:19

Waarschijnlijk werken de klepjes van de luchtzakken bij je paard niet goed. Tijden eten lopen ze vol en de "ventieltjes" laten het lucht niet meer gaan. Dan krijg je een beetje een kikkereffect qua dikte van de keel. Als je er dan wat mee gaat doen al is het maar uit de wei halen of rijden schieten de klepjes weer open en lopen de luchtzakken weer gewoon leeg.
Zie je vaak na of tijdens een verkoudheidje. Hoeft daar verder niet ziek aan te wezen!! Gaat meesteal spontaan na een tijdje weer over.

Tsarola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 12:44

hallo barri,
Mijn merrie heeft er al zeker 3 weken last van. maar is absoluut niet verkouden. maar het is idd over als je haar van de weide haalt.