hoefijzer weg.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ti_Amo

hoefijzer weg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 18:44

ik weet niet of dit zo goed staat, maar de linkeracherhoefijzer van mijn paard is eraf, en aangezien de smid op vakantie is, en ik elke dag over de straat naar de bak of naar het bos ga, wou ik vragen of dit erg is. ik geloof dat de smid maandag weer terug is dus dat hij vandeweek kan komen, kan ik tot die tijd gewoon rijden, ik heb alle spijkers eruit gehaald.

Marieke_K

Re: hoefijzer weg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:46

Ligt er aan hoe gevoelig je paard er op loopt en hoe ver je over de straat moet. Kleine stukjes (bijvoorbeeld tot 10 minuten) kan geen kwaad als je paard niet ernstig kreupel loopt zonder ijzer.

Overigens kan je wel gewoon op het zachte rijden, dus misschien kan je in de berm rijden?

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 18:50

nou in de berm kan niet want die is er niet iki rijd over het fietspad, het is ongeveer 10 min stappen naar de bak. en ze loopt niet kreupel!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:55

opzich kan het geen kwaad als ze niet kreupel loopt, maar blijf wel even goed kijken naar je paard. ze staat nu namelijk wel ongelijk doordat ze aan 1 been wel een ijzer heeft en aan het andere niet. dus op het harde staat en loopt ze dus ongelijk.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 13:04

dolor schreef:
opzich kan het geen kwaad als ze niet kreupel loopt, maar blijf wel even goed kijken naar je paard. ze staat nu namelijk wel ongelijk doordat ze aan 1 been wel een ijzer heeft en aan het andere niet. dus op het harde staat en loopt ze dus ongelijk.

ondertussen is het andere acherijzer er ook af!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:07

Mijn pony stond 5 jaar terug ook alleen voor op 2 ijzers (voor), prima te doen.
Hoe komt het dat de ijzers dr ineens afvallen? Nagelbijten / Gniffelen

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:27

Ti_Amo schreef:
dolor schreef:

ondertussen is het andere acherijzer er ook af!

staat ze iig niet meer scheef. als ze voor de rest niet kreupel of gevoelig loopt kan je makkelijk rijden. er zijn zoveel paarden die alleen maar voor beslagen zijn.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 13:29

ik heb geen idee hoe dat komt dit is ook de eerste keer dat ik haar acherijzer op had gedaan, ze had alleen voor maar bij mij moet ze elke dag minstens 2 keer per dag 10 minuten op het harde lopen vandaar.

Metalstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:48

kijken hoe gevoelig het paard is zonder het ijzer.. verder veel straat vermijden dan kan dat wel hoor.. Knipoog

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 17:18

ze hjeeft vanmdaag nieuwe ijzers gekregen