mok

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horse12

mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 10:36

ik heb een verzorgpony die had laatst zomaar ineens mok, hoe zou ze dat hebben kunnen krijgen? ze staat eigenlijk niet veel buiten, bijna elke dag 1 a 2 uurtjes, en haar stal word helemaal schoon gemaakt om de dag. ze krijgt op tijd te eten en te drinken Wie o wie weet hoe ze dan mok kan krijgen? owja ze had bij de eerste dag dat wij het zagen ook een dikke voet maar die zakte snel weer af.

MaiMai

Re: mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:39

Er is een centraal topic over mok waar je je vragen kunt stellen:
[MD] centraal topic over mok
mok krijgt je paard als zijn weerstand lager is en/of je paard in een "vieze" omgeving heeft gestaan. Ook kan het aan het gras liggen of aan teveel zonlicht. Mijn logeerpaard heeft erg veel last van mok, hij is er erg gevoelig voor. Al is zijn wei nog zo schoon, hij krijgt het.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:39

1 a 2 uurtjes buiten is veel en veel te weinig! Boos!
Krijgt je paard niet alleen mok van maar ook ander problemen. Voor het lichaam en de psyche van het paard geen goed idee.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:38

Mok komt meestal van binnenuit en dat zou betekenen dat het paard niet optimaal gezond functioneert. En dat vind ik niet zo raar aangezien ze zóveel op stal staat. Daardoor krijgen de benen geen doorbloeding en is de weerstand van het paard waarschijnlijk goed beneden peil... Clown
En met een slechte weerstand zijn paarden vatbaar voor van alles en nog wat, zo ook mok.

Waarom staat het paard zoveel binnen met dit mooie weer?

Als je de oorzaak aan wil pakken moet de weerstand van het paard verbeterd worden, en daarom: naar buiten met dat paard! Meer beweging, meer doorbloeding = een gezonder en gelukkiger paard Haha! !

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:02

hmm.

ik heb een fries, ze is goed gezond,glanst van top tot teen, loopt nu 24 uur per dag buiten, omdat het te wwarm is om iets te doen zeg maar.
ik heb haar de sokken eraf geschoren omdat ze ook aan 1 been wat hardnekkige mok heeft.
nu heb ik dat goed behandelt een aantal weken achtereen.
nu is het kijken hoe het gaat.
maar waarom glanst het been dan gewoon. een mok been is wat dof, en ook al er een schimmel of andere infectie iets op zit of in zit.

hoe zou je dit willen uitleggen dan dani62?

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 00:00