Gister al topic geopent puur uit intresse voor Ataxie, niet dat mijn paardje dat heeft.Gister middag zat ik net met Sabbientje te praten over hoe goed het ging met mijn Poontje Axel toen ik ineens een bericht kreeg van een stalgenootje, Dat mijn axeltje zwarte diaree heeft, hij zit helemaal onder, zijn beentjes zijn billen, en zijn stal.
Ik heb niet getwijfeld en heb de DA gebelt, Ik moet hem nu 2 dagen op stal laten (niet in de wei bedoel ik daarmee) En hij mag alleen maar hooi eten arm pikkie, Aangezien hij net 3 is, is dit best zwaar voor hem Als het na 2 dagen dus niet weg is moet ik terug bellen.
Maargoed. Gister op stal heb ik hem helemaal met betadine gewassen, hij vond het heerlijk gelukkig, terwijl hij een hekel aan water heeft. Verder eet hij nog wel, niet echt enthousiast ofzo wat hij normaal wel doet.
Heeft iemand een enig idee hoe een paard zwarte diarree krijgt? Hij ziet er verder niet ontzettend ziek uit, maar je merkt wel aan hem dat hij zig niet lekker voelt wat logish is, Zou ik me ook niet voelen.
Edit: De wei waar hij opstaat heeft amper gras, heel kort en weinig voedingswaarde dus, Ook heb ik er gister op aanraden van de DA nog maar eens een Wormekuur in gedaan
(ja weet het jullie reageren niet sneller hierdoor haha)

.... hartstikke zwarte ontlasting maar geen bloed! en ook niks aan de hand....