Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
aerdenhout1 schreef:??aqua training is toch zwemmen?? Hoe kan een paard dan met z'n benen te lang op de grond hebben gestaan/gelopen?
Lijkt mij een beetje vaag verhaal. Een aqua baan is doorgaans een soort ovaal zwembad waar een paard in kan lopen, dan moet zwemmen om vervolgens weer vaste bodem onder zijn voeten te krijgen om het bad te verlaten.
Nouvel schreef:volgens mij is een aquatrainer een soort lopende band in het water...
Ik las daar juist pas een hele goede ervaring mee trouwens!
aerdenhout1 schreef:Persoonlijk denk ik dat echt zwemmen een veel betere training is voor je paard. Is eigenlijk voor elk levend wezen goed.
Tieneke schreef:Daar ben ik het ook wel mee eens, Aerdenhout. Dat wordt bij mijn weten ook wel al veel langer gedaan en de kans op overbelasting is misschien ook wel veel kleiner.
BailyKarlos schreef:Ik ook! Daarom schrok ik er juist zo van. Ik wil gewoon het beste voor mijn paard.
Niet alles nog erger maken.
_Nelleke_ schreef:Resultaat was goed, maar wel op korte termijn. Werd wel sterker in de achterhand en wat soepeler. Als ie net terug kwam van de aquatraining (hij stond daar dan een week) was het resultaat duidelijk te zien maar zwakte snel weer af.
Tieme schreef:_Nelleke_ schreef:Resultaat was goed, maar wel op korte termijn. Werd wel sterker in de achterhand en wat soepeler. Als ie net terug kwam van de aquatraining (hij stond daar dan een week) was het resultaat duidelijk te zien maar zwakte snel weer af.
lijkt mij dan dat je naar je eigen manier van rijden/trainen moet gaan kijken. aquatraining heeft alleen nut als je na de behandeling je paard ook op de juiste manier verder traint. dus goed les en begeleiding zodat je de behaalde resultaten van de aquatraining ook blijft houden en. in de aquatrainer en daarna weer op de verkeerde manier rijden heeft geen effect.