Wat te doen aan Stink manen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Wat te doen aan Stink manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 20:57

De manen van mijn verzorgshet die stinken, en niet een beetje maar heel erg. Ze stinken niet echt naar zweet ofzo, maar als ik ze was met babyshampoo ruikt het naar blauwe schimmelkaas Huilen van het lachen Maar het is natuurlijk niet echt leuk, mischien weet iemand een goede shampoo hier voor ofzo. Het kan niet komen om dat ik te weinig was (1x per week als het warm is als het fris is 1x in de 2 weken) Iemand een oplossing?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Wat te doen aan Stink manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:59

eh ik zou ze juist minder vaak wassen...alle natuurlijke vetten e.d. was je er nu namelijk uit. Waarom doe je dit zo vaak? Ik was manen eigenlijk nooit... gewoon uitkammen en af en toe een beetje antiklitspray vind ik genoeg.
Geen idee waar die geur van komt en wat je er anders aan kan doen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:00

niet zo vaak wassen! als je wast gebruik dan eens een shampoo die voor paarden bedoeld is ipv babyshampoo

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:02

Hihi ik dacht eerst dat er stond, Wat te doen aan Stink mannen... Vork

Indd niet te vaak wassen en als je ze wast zorg dan ook dat je het goed uitspoelt. Misschien heeft je pony gewoon niet zn lekkere geur van haar eigen of rolt ze graag in de mest. Want als jij vaak wast en je spoelt niet goed uit gaan ze met nog natte manen rollen en ja dat gaat lekker stinken.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:06

Zoals al eerder gezegd, stoppen met wassen.
Is helemaal nergens goed voor en maakt het alleen maar erger.
Laat maar eens een tijdje met rust, dan zal je vanzelf zien dat de natuurlijke balans zich weer herstelt en het een stuk opkanpt

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 21:08

oké ik zal iig minder vaak de manen wassen

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 21:15

tussen 2 haakjes ik was het niet elke keer met shampoo maar ook met gewoon water en me handen Knipoog

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:06

houvanponies schreef:
tussen 2 haakjes ik was het niet elke keer met shampoo maar ook met gewoon water en me handen Knipoog

ook dat is niet nodig, gewoon ervanaf blijven, alleen uitborstelen, daar kun je eventueel spray voor gebruiken die bedoeld is voor staart en manen

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 10:34

Evelyne79 schreef:
houvanponies schreef:

ook dat is niet nodig, gewoon ervanaf blijven, alleen uitborstelen, daar kun je eventueel spray voor gebruiken die bedoeld is voor staart en manen

maar der manen blijfen heel vet ondanks dat ik ze was Clown of is hat geen probleem?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:38

de manen horen vet te zijn.... natuurlijke barriere!
Het kan misschien ook wel vetter worden doordat je veel wast... Het blijft heel simpel: gewoon NIET meer wassen en alleen uitkammen met evt staart/manenspray (ook niet te vaak, worden ze zwak van en breken af)

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:39

De paarden hebben hun eigen 'milieutje' om hun manen en vacht te onderhouden. Daar moet je niet teveel aan rommelen. Dat het vet wordt, heeft ook een reden. De enige die daar een probleem mee heeft, ben jij. Hoe meer jij ook de balans verstoord, hoe harder het lichaam moet werken om het weer te herstellen en deste vetter het telkens wordt. Bescherming van het lichaam tegen het verstoorde manen-milieu

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:39

1 keer in de week???????? Wow, die van mij is twee keer helemaal gewaeen, en hijs 9..........Tis trouwens wel een schatje hoor! Even je profiel gespiekt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:42

SH > MD

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:49

hihi 1 x per week wassen, t is geen mens lol

gewoon antiklit 1 x in de zoveel tijd, je merkt het wel aan het borstelen wanneer het weer een klein laagje kan gebruiken.
ik weet het, eigenlijk is antiklitspray ook niet geweldug maar mijn reuk wil ook wat hahahaha

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:59

ik was mijn paarden ook regelmatig. manen en staart inclusief. daarvoor gebruik ik idd ook babayshampoo van switsal. is zelfde als paardenshampoo.
mijn paarden gaan tijdens de zomermaanden praktisch elke week op concours dus worden ze gewassen.