exceem overdragelijk?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JuulAlexia

exceem overdragelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 15:52

hallo,
ik heb een nieuwe pony.
die nooit schuurden.
maar sins dat ze thuis staat bij een ander paard blijft ze schuren ook als ze met shampoo is gewassen die tegen een gevoelige huid is.
is dit nu egt exceem of doet ze het na van de anderen pony waar ze schuintegenover staat.

Ze is 3 jaar.
en wat zou ik er tegen kunnen doen?

ikenindi

Re: exceem overdragelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:54

zie centrale topic zomer eczeem...

wat ik denk is dat het aan de omgeving ligt en het voer... het is voor zover ik weet niet besmettelijk...

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:56

zomer exceem kan op latere leeftijd toch nog opkomen.
ook door stress. ( verhuizing, andere niet leuke buur paarden, enz. enz.) kan het erger woorden of opkomen.
ik kan niet zien of jou paard een ander paard na doet, maar wij hebben ijslanders lopen in een kudde. sommige hebben zomer exceem andere niet, en ze gaan elkaar niet na doen ofzo.
edit:
wat je er tegen kunt doen is: wassen met teer schampoo, insmeren met zalfjes, verschillende op de markt. ( ik zelf gebruik zink/zwavel pasta werkt erg goed)
onder een exceem deken stoppen, opstallen bij zonsonder en opgang.
gr
Laatst bijgewerkt door Rijlaarsdam op 29-07-08 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:58

het kan idd nu pas komen, dat heeft niets met het andere paard te maken, wanneer is ze bij jou gekomen? zijn er veel slootjes en bomen enz?

Wulensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:20

Zijn er veranderingen in omgeving? Bepaalde vliegjes zijn verantwoordelijk voor bepaalde vormen van exceem. Verder kan het paard er inderdaad latent gevoelig voor zijn. Op het moment dat de weestand achteruit gaat kan deze gevoeligheid zichtbaar worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 06:30