Werken met geneeskrachtige kruiden en andere supplementen.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

love_Aaltsje

Werken met geneeskrachtige kruiden en andere supplementen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 16:52

Hallo allemaal,

t ik heb een aantal boeken gelezen dat stallen ook werken met kruiden,platen,bloemen om hun paarden minder angstig, verdrietig, eetlust, drachtige merries enz.

maar ook gewoon een dierenarts voor als er iets echt medische aan de hand is.

Aangezien ik hier niet echt ervaring mee heb maar door de boeken wel enthousiast over ben geworden : wie heeft hier ervaring mee en wil wat tips geven? ever welke kruiden,zalfjes, druppeltjes je hoe en waarneer het beste kunt geven.

er zijn ook speciale therapieën zo als een Join-up en een massage techniek en.

En berichten zoals : dat is onzin. kan ik niets mee.

oke alsvast bedankt groetjes Elise

Pellie

Re: Werken met geneeskrachtige kruiden en andere supplementen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:10

er is ooit eens voorgesteld om een apart forum voor alternatieve geneeswijzen etc. te maken maar dat is tot nu toe nooit gelukt. het zou wel fijn als je dit soort zaken op bokt kon bundelen. Ja

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:10

ik gebruik wel eens wat van de paardendrogist. daar staat ook bij welke werking bepaalde kruiden hebben, waar het voor gebruikt kan worden, en hoeveel je moet geven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:23

Ik heb een keertje rescue remedy gebruikt, en het werkte echt heel goed Ja
Ik heb dat destijds gebruikt omdat mijn paard erg verdrietig was omdat hij zijn vriend mistte. Maar het schijnt ook goed te helpen tegen stress, angst, geen eetlust..

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:12

Wij zijn ook steeds meer over gegaan op natuurproducten. Ik heb een studie aromatherapie gevolgd en nu bezig met homeopathie voor dieren.
Er zijn eigenlijk al heel wat sites waarop je informatie kunt vinden dus ik kan me voorstellen dat ze hier niet een subforum voor op gaan zetten.
Ik ben wel blij dat steeds meer mensen zich hiermee bezig gaan houden Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:26

net als dat je veel info over western etc. op internet kan vinden Knipoog

het is toch fijn als je het eea gebundeld hebt?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:31

Ik gaf mijn paard die aan het wissellen was wilgentakken die bevatten natuurlijke asperine. vond hij fijn ook tegen de verveling op stal. kon hij lekker aan knabbellen

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:46

Heel veel mensen gaan terug naar de natuur en ook voor hun dieren.Er bestaat heel veel info over maar je moet wel weten wat je doet. Niet alles wat voor de mens geschikt is kun je ook bij dieren toepassen.Dat heb ik na mijn studie kruidengeneeskunde bij dieren en aromatherapie wel ondekt. Ditzelfde geldt eigenlijk voor heel veel natuurlijke dingen.
Voor sommige mensen gaat het alleen om wat ze je aan kunnen smeren voor geld en niet om de persoon of dier.
Dus kijk uit !! Probeer het koren van het kaf te scheiden en laat je goed informeren. Het is niet zo: baat het niet dan schaadt het niet.
Ook met massage (hier zijn verschillende technieken voor) kun je veel bereiken, het is heel leerzaam en zo kun je ook bij je eigen paard dingen signaleren en toepassen.
Veel succes.

love_Aaltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 09:12

heel erg bedankt voor jullie antwoorden, waar kun je zn studi doen? en er zijn vast veel sites maar welke? alvast bedankt! Bloos

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:17

Interessant. Lachen
Ik houd het in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:20

Pellie schreef:
er is ooit eens voorgesteld om een apart forum voor alternatieve geneeswijzen etc. te maken maar dat is tot nu toe nooit gelukt. het zou wel fijn als je dit soort zaken op bokt kon bundelen. Ja

Ja idd, heb je dat recent gedaan of een hele tijd geleden? Zou je dan niet evt weer een topic erover kunnen openen op FZ en kijken hoe de meningen nu verdeeld zijn? Ik zou er ook best geinteresseerd in zijn.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:20

Misschien moet je eens kijken op http://www.fyto.nl/
Ik heb een keer gastcollege gehad van een fytotherapeute, was wel erg interessant!

love_Aaltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 18:11

Ja ik zou een apart Forum best een leuk idee vinden en super handig want deze methode word ng niet heel vaak doe gepast maar werkt wel degelijk! dus wie neemt het interactief? Knipoog bedankt voor de site : http://www.fyto.nl/ erg leuk.

Wie heeft ng wat meer kruiden toegepast met een bepaalde werking? ik had wel Lavendel voor een jong paardje die heel druk was en ik liet heb daar wat aan ruiken en masseerden het wat over zijn hals en neus en werd echt meteen rustiger . maar wie heeft zo iets ook met een bepaalde zalf, druppeltjes enz?

groetjes (k)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:16

Ik werk al jaren met kruiden en zo,ik los ook veel problemen zelf op.Ik maak ook veel brouwsels zelf,ik droog kruiden uit mijn tuin en die gebruik ik dan als het nodig is.Ik heb verschillende studies gedaan maar heb ook erg veel gelezen en dan leer je ook veel.Klazien uit Pernis noemen ze mij wel eens.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:30

Ik heb Bach en aroma therapie gedaan voor paard en hond en zet deze middelen dus ook in bij mijn dieren indien nodig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:19

Bach is echt super ik heb dat ook gedaan,de lichtwezen essences werken nog veel dieper in.Dat gebruik je alleen als je echt toe bent aan een grote verandering.Ik pas kruiden ook toe bij mijn dieren als het nodig is,1 hond was zelfs opgegeven en die heeft het nog ander half jaar goed volgehouden.

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:08

Mocht je meer info willen over verschillende alternatieve therapieen, waaronder kruiden en olieen. Dan moet je marielle76 een een pb sturen. Zij is alternatief theapeute.

silenmaup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:44

interessant,blijf ik ook ff volgen. ik was op een hippische dag en daar stond een kraam met aloe vera produkten. het was een doorzichtige smaakloze gel wat ze gebruikt hadden voor wondverzorging:lees wond tot op het bot!
dit smeerde ze erop en de wond was binnen 4 maanden praktisch littekenloos genezen. je kon ook een eetlepel door het voor doen voor de spijsvertering en darmwerking. ik heb het ook geproefd! smaakte nergens naar!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:14

Aloè is inderdaad een goede reiniger maar werkt ook bij wonden en jeuk en zo.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:22

ik gebruik dat idd op plekken op de huid bij indi. heerlijk! je ziet echt dat t werkt!

marielle76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:03

Hey wat een leuk topic!!

Vind het altijd heel leuk om te horen dat andere mensen ook veel interesse hebben in alternatieve geneeswijzen.

Ik werk zelf dagelijks met natuurgeneeswijzen zoals (klassieke)homeopathie, kruiden , bach bloesem , essentiëlle olieën, reiki , acupunctuur, acupressuuren nog veel meer.Ik vind alleen wel dat we het niet als vervanging van onze veearts moeten zien. De reguliere en alternatieve geneeskunde vullen elkaar prima aan in ieder geval dat is mijn mening.

Maar het is een onderwerp waar zoveel over te vertellen valt als er eventueel vragen zijn die ik kan beantwoorden dan doe ik dat natuurlijk graag.

ik geef ook meerdere malen per jaar informatie avonden en cursussen over het gebruik van alternatieve geneeswijzen bij dagelijks gebruik en eerste hulp bij veel voorkomende aandoeningen.

Ik ga in ieder geval met veel plezier dit topic lezen. Knipoog

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:16

Mijn paard, die al een tijd niet lekker in d'r vel zat, wordt nu ook homeopathisch behandeld.
Ze krijgt druppeltjes voor de stofwisseling en voor haar vacht.
En ik moet zeggen dat ze weer glimt als een spiegeltje en ook haar ware karakter weer terugkrijgt Nors opkijken

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:50

Ons paard is erg mager en heeft ook veel last van stress.
Nu willen we haar graag dikker krijgen, maar ik heb het idee dat we haar eerst moeten ontstressen.
Het is niet zozeer dat de omgeving haar stress geeft, maar zij zelf is volgens mij dwangmatig dat ze moet blijven lopen.
Eeder stond ze met andere paarden samen, maar ook dit hebben we moeten stoppen.
Met enige spijt, maar de andere paarden kregen geen rust ze moesten van smorgens vroeg tot savonds laat (als ze de wei uitgingen) blijven lopen, omdat zij ze steeds opjoeg.
Daar komt nog eens bij dat dit paard niet binnen kan staan, want dan gaat ze weven.
Dus ja een zeer complex paard.

Maar misschien hebben jullie een idee wat voor kruiden je hier evt voor kunt geven.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:49

Ik werk heel veel met homeopathie. Bevalt zeer goed en veel zeer goede resultaten mee gehad.

marielle76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:40

Heb je voor je gestresste paard al een gedacht aan bach bloesem remedies?

Hiermee kan je je paard in zijn koppie weer wat rustiger krijgen vaak in samenwerking met essentiële olieën die er ook voor kunnen zorgen dat her paard zijn spijsvertering weer wat betre wordt.