Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

dit spul geeft een normaal dampig paard weer extra lucht en dan lijkt het heel goed te gaan totdat de kuur afgelopen is...
onze DA was toen ook aardig uitgedoktert en er is toen besloten dat ze naar de slacht zou gaan 
subby schreef:een buitenstal op zaagsel en heel de dag buiten doet wonderen
subby schreef:hooi mag je nooit langer dan een uur laten weken anders komen er schadelijke stoffen vrij en verdwijnen al de voedingsstoffen
het is verstandig een broncho scopie te laten maken dan heb je zekerheid
een buitenstal op zaagsel en heel de dag buiten doet wonderen
Welke stoffen zouden dat volgens jou zijn dan?
morelia schreef:Ik ken iemand die ook een dampig paard heeft, wat veel helpt is 24/7 buitenzetten en wat ook helpt is hooispray in de stal en op het hooi. ( zit geloof ik teatree tijm, en munt olie in ) Als het paard buitenstaat regelmatig wat druppels teatree op de borst zodat ze dat steeds een beetje inademen.
Dit huismiddeltje kwam ik ook nog tegen:
Een eenvoudig huismiddeltje werkzaam bij verkoudheid en luchtwegproblemen is het volgende: laat in een pan (kandij)suiker met een beetje water smelten. Als de suikermassa heet en vloeibaar is, voegt u een grote fijn gesnipperde ui toe. U laat dit mengsel een poosje pruttelen en giet het vervolgens in een schone pot. Wanneer u een paar keer per dag een flinke klodder over het voer doet, geeft dat zichtbaar enige verlichting van de luchtwegen.
Uiteraard zal de dierenarts het het beste weten, maar misschien kunnen deze zaken wel wat extra verlichting geven. Succes