maximum tijd voeren van bepaalde cavalor producten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

maximum tijd voeren van bepaalde cavalor producten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 16:04

Hey hey ,,

Ik kreeg onlangs een voedingsboekje van Cavalor mee ...
En ik ben heel geïnteresseerd in paardenvoeding dus zoals altijd ging ik de verschillende producten en hun samenstellingen bestuderen.
Wat me nou opviel was dat bij enkele voeders het volgende stond:

-Bij de Cavalor Endurix stond:
Niet langer dan 6maand voeren

-Bij de Cavalor SuperForce stond:
Nooit langer dan enkele weken voeren

Wat ik er dus niet aan snap is waarom je deze maar voor een bepaalde tijd mag voeren ?
Dat is toch raar ...?
Zit er dan iets in dat je niet voor lange tijd mag voeren ?
Weet iemand dit ?

En is er iemand die ook één van deze cavalor producten al langer geeft en heeft het dan problemen gegeven ?

Als iemand me kan zeggen waarom je dit niet langer mag doorvoeren, graag ! Want ik ben er heel benieuwd naar wat de reden is ...

Letizia

Re: maximum tijd voeren van bepaalde cavalor producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:06

Hmm appart, ben ook wel benieuwd naar de reden hier achter, mss kan je eens naar Cavalor mailen? Ik voer ook Cavalor, dus mocht je wat horen ben ik ook nieuwsgierig hier na Schijnheilig Pling

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 19:03

Letizia schreef:
Hmm appart, ben ook wel benieuwd naar de reden hier achter, mss kan je eens naar Cavalor mailen? Ik voer ook Cavalor, dus mocht je wat horen ben ik ook nieuwsgierig hier na Schijnheilig Pling

Ja dat was ook mn eerste gedacht om hun te mailen.
Maar ik vind nergens op de site contactgegevens ? Of kijk ik er nou elke keer over ... Clown
Als ik iets meer weet, dan kan je het hier lezen Haha!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:35

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 22:38

Ah ! Haha! Bedankt ! Ga ik meteen doen.

Edit: voilaa verstuurd ! Knipoog
Zodra ik antwoord terug heb laat ik het hier weten.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 17:51

Dit kreeg ik als antwoord ...:

Citaat:
Beste, Dank voor uw aanvraagf mbt Cavalor voeder.Wij verdelen enkel de Cavalor supplementen en niet het voeder. Voor vragen mbt het voeder kunt u terecht bij www.cavalor.be. Met vriendelijke groeten,Judith Anssems

Dus we zijn nog geen stap verder ...
En ik zie nog steeds geen contactgegevens op cavalor.be staan ..?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:09

Hmm stom, ik ook niet Scheve mond

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:12

Ah wacht, ik vind wat:
B 16. Mag ik Superforce gebruiken voor mijn springpaard en zo ja, hoeveel?
Wanneer een rij- of springpaard bij het gebruik van Perfomix nog te flegmatiek reageert, kan men Superforce in het rantsoen inschakelen. Een goede methode is de helft van het rantsoen vervangen door Superforce, dit 3 dagen tot 1 week voor de wedstrijd. Hierdoor zal het paard reeds na enkele dagen veel frisser aan de training beginnen en minder snel vermoeid zijn. Als bruikbare standaard vervangt men 1,5 à 2 kilo van het gewone rantsoen door Superforce. Het maximaal effect van deze methode bereikt men na 3 à 5 weken. Te veel Superforce voor paarden die niet dagelijks werken is nadelig. Een overbelaste lever kan het resultaat zijn en bijgevolg zal het paard niet meer in conditie zijn.
B 20. Hoelang mag Endurix gevoederd worden na de wedstrijden?
Aangezien Endurix een specifiek prestatievoeder is, is het aangeraden om dit te voederen in periodes dat er ook dagelijks met het paard gewerkt wordt. Energie die via het voeder in een paard gestopt wordt, moet ook gemobiliseerd worden. Daarom is het aan te raden om de dosis Endurix te verminderen als de intensiteit van de trainingsarbeid vermindert.

Van de site van Cavalor Lachen

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 18:30

Letizia schreef:
Ah wacht, ik vind wat:
B 16. Mag ik Superforce gebruiken voor mijn springpaard en zo ja, hoeveel?
Wanneer een rij- of springpaard bij het gebruik van Perfomix nog te flegmatiek reageert, kan men Superforce in het rantsoen inschakelen. Een goede methode is de helft van het rantsoen vervangen door Superforce, dit 3 dagen tot 1 week voor de wedstrijd. Hierdoor zal het paard reeds na enkele dagen veel frisser aan de training beginnen en minder snel vermoeid zijn. Als bruikbare standaard vervangt men 1,5 à 2 kilo van het gewone rantsoen door Superforce. Het maximaal effect van deze methode bereikt men na 3 à 5 weken. Te veel Superforce voor paarden die niet dagelijks werken is nadelig. Een overbelaste lever kan het resultaat zijn en bijgevolg zal het paard niet meer in conditie zijn.
B 20. Hoelang mag Endurix gevoederd worden na de wedstrijden?
Aangezien Endurix een specifiek prestatievoeder is, is het aangeraden om dit te voederen in periodes dat er ook dagelijks met het paard gewerkt wordt. Energie die via het voeder in een paard gestopt wordt, moet ook gemobiliseerd worden. Daarom is het aan te raden om de dosis Endurix te verminderen als de intensiteit van de trainingsarbeid vermindert.

Van de site van Cavalor Lachen

Woeps daar had ik nog niet gekeken ... Clown
Hebben we toch al een antwoord ...Maar vind het dan ook echt raar dat als je de voeders op lange termijn voederd, de lever overbelast word ...dan zit er iets in het voer wat toch ni echt gezond is lijkt me ...
Ik voer de Cavalor Fifty-fifty maar hier stond geen bepaalde voertijd bij dus dat zal dan wel geen problemen geven denk ik ...