Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
kimmie1 schreef:Mijn paard heeft geen blessure in de kootholte, maar wel vijf verschillende andere peesblessures gehad. Wat bij hem altijd goed hielp was koelen, magneetveldtherapie, traumeeldruppels of arnica complex druppels en vanaf dat hij zuiver liep kilometers stappen, uren bij wijs van spreken.
dolor schreef:er is een hk topic over peesblessures. misschien dat je daar je vraag kan stellen. zitten namelijk een behoorlijk aantal mensen met allemaal paarden die peesblessures hebben. en natuurlijk ook allemaal verschillende blessures. dit is het topic:
[HK] Peesblessures 2: Het enige topic waar je niet bij wilt horen
kimmie1 schreef:Is het geen optie hem 24/7 op het land te gooien, liefst met een rustig ouder paard? Dan loopt hij de hele dag wat, wat het beste is voor doorbloeding, en na de eerste dag is de frisheid er af en zal ie zich waarschijnlijk wel rustig houden. Die van mij knapt er ook super van op. Is aan de laatste blessure geopereerd (zie topic [PP] 23 jarige wordt geopereerd) , zou de hele zomer op landrust moeten maar MOET nu dus al aan het werk met hem.
kimmie1 schreef:Zal voor je duimen peesblessures zijn zo waardeloos, loop er zelf ook al jaren mee te stinkmodder. Veel succes hoop voor je dat ie weer snel beter wordt.
SDE schreef:Jawel, hier.
Mijn haf heeft op 2.5-jarige leeftijd een zware buigpeesbeschadiging gehad (gat van 2€) en is daaraan geopereerd. Litteken is nog te zien in de kootholte.
Geluk bij een ongeluk, hij moest nog niet werken. Dus eerste enkele maanden in de gips en stalrust (daar werd die zot in) en daarna 4-6 maanden de wei op (ik weet het niet meer precies, hele verhaal staat in eerder vermeld topic).
Op 3.5-jarige leeftijd is die ingereden en nu rij ik er nog steeds op zonder problemen. Hij is net 5 jaar.
Springen doe ik niet met hem, maar hij heeft het wel een paar keer moeten doen zodat hij weet wat het is.