wie heeft een paard met onstoken kieswortels gehad?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Olita

wie heeft een paard met onstoken kieswortels gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 15:00

Hoi iedereen,

Ik vraag me af, als er ook iemand is die mij meer kan vertellen over de gevolgen van een operatie die gedaan wordt om een onstoken kies te verwijderen. Heeft het paard ook eetproblemen gekregen, hoelang duurde de genezing en zijn er andere nadelige gevolgen daardoor gekomen?

mirgino

Re: wie heeft een paard met onstoken kieswortels gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:00

mijn draver heeft dat gehad.
het bleek dat er een afgebroken kies zat en de 2 kiezen ernaast daar waren de wortels zwaar van ontstoken.
de DA heeft de rest van de kies verwijdert en in overleg met Utrecht moest hij 9 weken op een zwaar AB kuur gezet worden
na 6 weken opnieuw foto`s gemaakt en het zag er toen al beter uit ,zodat een operatie van de baan was
en na 9 weken was de ontsteking weg.
wel elk half jr de kiezen vijlen was het advies.

creabea

Re: wie heeft een paard met onstoken kieswortels gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:02

hoi,
ik heb mijn pony vorig jaar opereren. Hij heeft in het begin wat moeite gehad met eten omdat er een zenuw geraakt was, waardoor zijn lip aan een kant wat 'verlamd'was. De eetlust bleef en de lip trok langzaam bij. Nu heeft hij nergens last van. Het enige probleem wat ik nog heb gehad is dat er nog twee losse splinters waren bliojven zitten die gingen ontsteken en er uit moesten...