Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mackie schreef:komt je hengst uit een koppel met hengsten? zet 'm eens een tijdje in een box waar hij merries kan zien en dan eerst een paar sprongen laten maken voordat ie getest wordt (maar niet vlak ervoor) en dan nog eens testen... zou je kunnen proberen
Sassieja schreef:In hoeverre kan de sperma kwaliteit van een 2 jarige hengst in de toekomst nog verbeteren ? De hengst in kwestie is gisteren getest op vruchtbaarheid. Zijn sperma was dermate slecht dat het meer op water leek als sperma, onder de microscoop zwommen maar 3 spermacellen, bij een 2de sprong leek het iets beter maar was de kwaliteit nogsteeds iets van 1%. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Bren79 schreef:Mackie schreef:komt je hengst uit een koppel met hengsten? zet 'm eens een tijdje in een box waar hij merries kan zien en dan eerst een paar sprongen laten maken voordat ie getest wordt (maar niet vlak ervoor) en dan nog eens testen... zou je kunnen proberen
Dit wou ik dus idd net zeggen
Pop schreef:Volgens mij helpen rauwe eieren ook.
Gewoon met schil en al
Yorghos schreef:Dat rauwe eieren verhaal wordt bij mensen ook gezegd, maar volgens mij is dat echt onzin, hoor.
Ik denk dat je meer hebt aan de post van Mackie.