Help paard heeft geruime tijd schimmel en wil niet weg!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paarden4ever

Help paard heeft geruime tijd schimmel en wil niet weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 22:14

mijn merrie van 6 heeft al een tijd last van schimmel (voornamelijk links hals en buik en kont recht hals en kont)
zo op het oog onschuldig, heb het gewassen met imaverol het ging weg, kwam weer terug weer wassen maar is nu veel hardnekkiger ze is nu door de dierenarts twee keer geent tegen schimmel en ik moest dr blijven wassen met imaverol heb ik gedaan , maar nog steeds heeft ze schimmel ze is ongeveer een maand geleden voor het last geent maar het werkt nog niet wie o wie weet raad ik ga zoiezo weer de dierenarts bellen

Utixo

Re: Help paard heeft geruime tijd schimmel en wil niet weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:18

Laat even een aftrekseltje nemen. Ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn paard. Imaverol wilde niet baten, de spuiten van de veearts niet. Na een biopsie bleek het ook niet om een schimmel te gaan, maar om een allergische reactie op een vlieg. De bultjes zijn exact schimmelbultjes.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:12

Zou iid ook even schraapseltje op kweek laten zetten. Mijn paard had ook schimmel. Althans dat dachten we, na heel wat keren wassen met imaverol en alles wassen/ontsmetten en vervolgens 3 entingen bleek het geen schimmel te zijn maar allergie.

Leek echt heel erg op schimmel.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 05:24

wat voer je?

een goed vitaminesupplement er bij geven werkt ondersteunend van binnenuit zodat een schimmel door het eigen lichaam ook beter bestreden word

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 06:53

BIj onze op stal hadden de paarden ook schimmel... we kregen een tip van dr. Schriel om te paarden te wassen met citroensap.
Dus echt citroenen uitpersen en je paard met een kwast of spons insmeren. Dit de dag erna herhalen en als het nodig is na een dag of 3 nog een keer. Werkte bij ons perfect (we hebben 12 paarden staan..)
Succes ermee!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:02

Als het wel schimmel is, hoe vaak was je dan met Imavarol, staan er andere paarden zijn die behandeld/ of besmet. En ook heel belangrijk heb je al je spullen telkens mee ontsmet, halsters, borstels en dergelijke.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:03

Idd vergeten te zeggen, stallen ontsmetten met dettol en alle dekjes, dekens peesbeschermers halsters en wat je maar kunt bedenken ontsmetten met dettol. Ook heel belangrijk anders werkt niks.