Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Succes! _Nelleke_ schreef:Wat voer je nu?
Wat is de 'dagbesteding' van je paard. Staat hij op stal, in het weiland, in de paddock?
Rij je veel buiten? Of in een buitenbak? Of binnenbak?
Supplementen waar ze rustiger van worden vindt ik (als het al werkt) symptoombestrijding.
Kijk eerst naar het rantsoen en de beweging die je paard krijgt. Als je paard heet is, kun je proberen meer ruwvoer te geven en minder krachtvoer (langzaam afbouwen).
Daarnaast scheelt het een hoop als je vaker buiten en in de buitenbak rijdt. Paard zal dan minder bakkabouters gaan zien![]()
Bovendien is het eigenlijk een must om je paard zoveel mogelijk op het weiland/paddock te laten, en dan het liefst met speelgenoten. Kan hij zijn energie wat meer kwijt.
Als je deze dingen aanpast durf ik je bijna te garanderen dat je geen supplement meer nodig hebt.Succes!

runningkawa schreef:Magnesium werkt goed, maar ik zou eerst beginnen met meer naar buiten.
Kan hij snachts niet naar buiten?
Mijn paarden moeten dat nu ook ivm de dazen
nielsd schreef:Vind je het vreemd dat ie druk is als ie maar 3 uur per dag uit zijn box komt als jij niet rijdt?

kissmeB schreef:hoe oud is je paard dan?

Citaat:Ik geef m nu elke dag muesli met kruiden.
Hij wordt er heel rustig van.
Ik merk groot verschil
succes verder!