Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Mariannedeb schreef:Ik rijd een fjord die ook hoefschoenen heeft, al een aantal jaar zelfs! Eigenaresse is Nobbygaard hier op bokt, misschien kun je haar een mailtje sturen!
Lenneke_ schreef:Waarom wil je geen ijzers?
Het aftrappen kan je smit zo iets aan doen (toon van de voorhoeven iets korter maken zodat ze weg zijn voordat het achterbeen er aan komt)
mylittlejoy schreef:12 weken? Das lang! Die van mij moet juist vaker naar de smid sinds ze op ijzers staat. Voorheen ging ze zo eens in de acht weken, nu is het maximaal zeven, maar vaak korter. Zo zie je maar hoeveel dat verschilt per paard!
Shyla25 schreef:Nu na 11 weken kan ik nogsteeds amper met de hoevenkrabber onder de takken komen bij de hoefballen

dorientjuh schreef:Natuurlijk bekappen (dus niet gewoon bekappen) zou ook een optie kunnen zijn. http://www.hoefnatuurlijk.nl voor meer informatie.
Shyla25 schreef:Haar hoefgroei is idd nog slechter geworden met de ijzers maar ze loopt nu wel zonder pijn (moet toch kiezen wat nu beter is).
SpikyBlue schreef:Wil jij met platte hoeven dagelijks op het harde rijden, of maar iets doen met je paard, en de hoeven kunnen dit niet aan dan heb je een gevoelig/pijnlijk paard die niet gebruikt kan worden. Hoeven moeten de tijd krijgen om bij te komen, de nagelgaten moeten uitgroeien en de hoeven moeten zeer regelmatig bekapt worden. Brokkels, scheuren en pijn als dit niet lukt.