Rare wondjes bij neusgaten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Demone

Rare wondjes bij neusgaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 18:20

Ik heb me rot gezocht met de zoekfunctie maar kon helaas niets vinden.

Mijn paard loopt al een poosje met wondjes bij/in haar neusgaten.. Ze heeft ook een loopneus dus dat het daarmee te maken heeft snap ik. Ik smeer er steeds zalf op (calendula, met uierzalf erover) maar het helpt niks, wat helpt er nou goed tegen, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zal straks even een foto maken en plaatsen.

Bedankt voor de tips alvast. Haha!

Demone

Re: Rare wondjes bij neusgaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 20:52

Hier de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lama12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:15

het lijkt mij heel schraal, dus zou je het of heeel zacht moeten maken, of heel vet.. Misschien eeen nog vettere zalf proberen dan uierzalf?? kan er zo geen bedenken, maar dat is denk ik wel een oplossing!!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:22

Mijn paardje had het ook. Ik heb er uierzalf op gesmeerd en dat hielp heel erg goed.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 11:48

Oké, dan ga ik nog even door zoals ik nu doe. Nadeel is wel dat het er echt supersnel weer af is, ze staat 24/7 op de wei.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:13

het is idd schraal, misschien is ze verkouden geweest.
Niet 2 verschillende zalven er op doen 1 is ook voldoende, Sudo creme kan heel goed helpen, dat is natuurlijk voor geirriteerde baby billetjes, en dit is zeer zeker een irritatie. Het blijft ook lang vet, en dat moet je hebben, zodat het nie tnog verder scheurt van de droogte, Let wel even op dat ze wel genoeg drinkt.. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze te weinig vocht binnen krijgt.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 20:46

Ze drinkt wel genoeg.. Sudocreme.. Zit dat in zo'n grijze pot? Volgens mij hebben we dat wel..

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 20:48

Ik bedenk me ineens, ik heb hier nog een potje edelzalf (kinderwondzalf) staan (van "vroegah")... Is ook vet en best dik dus het blijft wel een poos zitten.. Zou dat ook goed zijn?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:49

das van een loopneus Knipoog, verkoudheid heeft die van mij ook gehad, inderdaad het beste vet houden Lachen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 20:53

In de beginpost staat ook dat ze een loopneus heeft, overigens is dat al bijna over (gelukkig).

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:06

'k Vind de wondjes wel erg symmetrisch zitten, steekt ze soms graag haar neus tussen twee (scherpe) randjes van planken of zo, op zoek naar iets lekkers? Als 't zoiets is kun je smeren tot je een ons weegt maar dan blijft 't opnieuw beschadigen.
Als zalf kun je ook rescue creme proberen, heb er zelf goede ervaringen mee. Uierzalf (die gele) sluit de huid af, en dat is niet altijd bevorderlijk voor de genezing.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 03:56

Nee het komt echt door de loopneus, ze kan nergens haar neus tussen stoppen. Ze staat 24/7 op de wei zonder rare planken of dingen waar ze extra lekker eten kan vinden dus.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 04:07

Sudocreme is een goede. Zorgt ook dat de huid wat sterker wordt en wat indroogt. Blijft waarschijnlijk ook beter zitten op de wei daarnaast kun je ook Purol gebruiken. dan wel de versie zonder vaseline. Is een wondzalf werkt erg goed bij schrale huid! Succes.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:41

Heb ook erg goede ervaringen met sudocreme, op manege wordt het op bijna alle wondjes gesmeerd, helpt goed tegen irritatie en de wondjes gaan snel dicht.
Zit inderdaad in een grijze pot Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:15

Sudo creme is het grijze potje ja,
Ik heb het zelfs gebruikt voor mok, omdat er ook groot en deels geen vocht meer bij komt en het toch hydrateert.