Welke DA Kliniek bij luchtwegproblemen???????

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mieschie

Welke DA Kliniek bij luchtwegproblemen???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 10:01

Hebben jullie tips/advies voor mij??? Mijn pony hoest al langere tijd en we hebben al meerdere kuren (ventipulmin/antibiotica/prednison) achter de rug. Ik had ze de afgelopen weken lekker buiten staan om het laatste restje slijm wat er nog zou zitten weg te laten gaan, maar... je raadt het al ; het is nog niet over. Afgelopen nachten heeft ze weer binnen gestaan ivm het slechte weer en nu hoor ik ze weer hoesten en er kwam gisteren ook (doorzichtig) snot uit d'r neus. BALEN!! Huilen
Nu zou ik haar graag willen laten onderzoeken op een kliniek waar ze ook een scopie kunnen maken. Ik ben eens met iemand naar Bodegraven geweest en ik vond wel dat we daar goed werden geholpen, maar heeft iemand nog andere tips?? (Midden van het land)

groetjes Mieschie

SDE

Re: Welke DA Kliniek bij luchtwegproblemen???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:21

En als iemand een goede DA of kliniek in België hiervoor weet, die mag het ook vermelden.
Ik zit met hetzelfde probleem.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:27

De Keerhoeve in Voorschoten heeft ook veel ervaring met luchtwegproblemen.
www.keerhoeve.nl

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:24

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn paardje, daar ben ik mee naar DAP Bodegraven gegaan.

Eerst ook ventipulmin/broxolvon/hoestpoeder/hoestdrank/homeopatische middelen geprobeerd.

k ben daar heel goed geholpen en mijn paard is na een week daar te hebben gestaan helemaal schoon. Als je meer wilt weten over hoe en wat kan je mij een pm sturen:)

Bij de endiscopie kan je aanwezig zijn en de rest van de behandeling ook. Heb nu alleen nog een nabehandeling voor thuis, maar mag nu weer langzaam aan beginnen met rijden.

Die van mij mag trouwens niet meer op stro staan.

Guess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 06:25

Ik ben met mijn paard naar www.eriklaarakker.nl geweest. Stel dat het niet aan de longen ligt dat hij hoest (was bij mijn paard) dan komen ze er daar gelijk achter. Bij een normale kliniek focussen ze zich alleen op het probleem gebied. Ik was super tevreden.

Guess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 06:30

Aanvulling: Ik heb in een gewone kiniek een scopie laten maken. Hun conclussie was een allergie omdat er irritatie aan de vfoorste luchtwegen te zien was. Dit bleek dus niet zo te zijn. Bij Erik Laarakker hebben ze het opgelost het was een stofwisselingsprobleem. Dat hij irritatie had aan de voorste luchtwegen kwam volgens hun door het hoesten Clown Clown en niet van de kwaal.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 06:40

Mijn paard is in Bodegraven geweest voor uitgebreid onderzoek en behandeling.
Hij is helemaal opgeknapt, een aanrader om daar heen te gaan.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:06

Guess1 schreef:
Aanvulling: Ik heb in een gewone kiniek een scopie laten maken. Hun conclussie was een allergie omdat er irritatie aan de vfoorste luchtwegen te zien was. Dit bleek dus niet zo te zijn. Bij Erik Laarakker hebben ze het opgelost het was een stofwisselingsprobleem. Dat hij irritatie had aan de voorste luchtwegen kwam volgens hun door het hoesten Clown Clown en niet van de kwaal.

Wat mooi om te horen dat Laarakker dit heeft opgelost!!

Ik zou ook zeker naar hem toe gaan!

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:14

Vanuit Vuren zou ik naar de Lingehoeve in Lienden gaan (delinghoeve.nl).

Prima kliniek en kundige artsen.

Gr. Marijke

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:15

@SDE wat betreft België hoor ik hele positieve reacties over de Bosdreef en over de kliniek van Tom Mariën.

Gr. Marijke

Mieschie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 10:19

Bedankt voor jullie reacties! Van Bodegraven en de Lingehoeve heb ik idd ook goede berichten gehoord. En Eric Laarakker lijkt me ook heel goed. Mijn KWPN-er heeft (ook al) een hoestverleden en bij hem lag de irritatie (na een jaar tobben) ook niet aan de luchtwegen maar aan iets heel anders. Hij is nu nog steeds wel gevoelig maar het beperkt ons niet meer met het rijden ofzo.
Steffi vd Laarse komt ook altijd bij ons op stal en ik heb haar gisteren ook nog even gebeld en zij adviseert om van nat hooi over te gaan op kuilgras. Ilja (de pony) staat al op vlasstro. Dus dat ga ik eerst nog proberen en dan wordt het of Eric Laarakker of de Lingehoeve. Ik ben in principe niet zo voor de corticosteroiden/prednisonkuren maar als het even heftig wordt aangepakt is ze met het ingaan van de winter hoop ik "schoon" van binnen!
@ SusiQ87 ; Ik heb een vriendin die is ooit in een kliniek in Moerbeke (?) geweest. Dat was van ons vandaan echt een heeeeel eind rijden, maar misschien voor jou wel wat!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:39

Marijke schreef:
@SDE wat betreft België hoor ik hele positieve reacties over de Bosdreef en over de kliniek van Tom Mariën.

Gr. Marijke

OK, daar hebben ze al een dossier van mijn paard liggen Cool .

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:36

Btw: Mijn paard is nog wel makkelijk prikkelbaar op de luchtwegen, ze staat nu op hennep en heb nog een nabehandeling meegekregen voor de prikkelingen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:07

SDE, ik heb je gepmt.
Er woont een superDA bij jou op de hoek! Behandelde mijn paard ook met luchtwegproblemen en is nu helemaal probleemvrij!!

Verder voor de TS: ik heb persoon erg goede ervaringen met een DA die ook homeopathie studie heeft gedaan.

Ik zou je verder aanraden om dit boek eens te lezen, vallen veel puzzelstukjes in elkaar qua luchtwegproblemen:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... 4004493633