Nu heb ik ook hulp nodig, ik weet het namelijk niet.
Ik heb een pony van 26 jaar, altijd gezond geweest (nu nog) en altijd bereden geweest. Nu sinds paar maanden word hij niet veel meer bereden vanwege zijn mond. Die is bij vorige eigenaren verkeerd behandeld (of gewoon niet) en ziet er niet meer uit. En hij krijgt nu ook het probleem dat er wat kiezen uit zijn gevallen en dat maakt het eten allemaal niet makkelijker.
Zijn 'wangen' zijn ook wat gezwollen en hij maakt veel proppen. Onze dierenarts die tevens tandarts is wil niks meer aan zijn gebit doen, omdat er niks meer aan te redden valt.
Nu wil ik graag weten hoe ik zijn voedingsstoffen zonder al die moeite naar binnen kan krijgen? Hij kan nog aardig kauwen dus wil hem nog niet op slobber hebben. Zolang hij kan kauwen wil ik dan ook ondersteunen.
Op dit moment krijgt hij muesli zonder haver, wel de muesli waar brokjes en dingen in zitten en ook ruwvoer. Hij krijgt ook elke avond hooi maar veel minder dan mijn merries omdat hij het anders door zijn stal gooit.
Hoop dat ik genoeg info heb gegeven. Als jullie willen kan ik foto's oploaden om jullie te laten zien hoe hij er nu uit ziet, magertjes in ieder geval..