ineens staart schuren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

ineens staart schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 18:23

mn paard doet sinds 2 maand sporadish zn staart schuren.
Hij vind het met borstelen ook heerlijk als je onder zn staart borsteld en gaat helemaal tegen je aan hangen, zal ik het opgewekt hebben door hem daar lekker te borstelen??
Het zijn geen wormen (is onderzocht)of eczeem ook gaat het hem niet om zn staart die jeukt maar meer om zn eeh anus en dan vooral dr om heen. Dr is niets raars te zien en ook geen schilfers etc wat kan het toch zijn??
wie heeft er een idee Bloos

ikenindi

Re: ineens staart schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:37

hoe is hij op wormen onderzocht? t klinkt mij als lintwormen?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 19:22

ze hebben zn ontlasting onderzocht en hij is gewoon goed ontwormd, ik dacht namelijk ook wormen.

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:55

paard bij ons op stal deed het uit verveling en ging ook zn staart kond gedeelte staan lopen schuren...
toen werd er speeltje in gehongen en daar is die nu meer bezig Tong uitsteken aleen heeft hij nu wel kale bibs die niet meer aan groeit de vacht maar de staart is wel weer vol Tong uitsteken

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:53

Perdy heeft het ook heel kort gedaan, wormen waren het niet, dus heb toen Sweet Itch gekocht, verkrijgbaar bij de meeste paardenwinkels en online bij de paardendrogist Ja daarmee was het bij haar verholpen! Lachen

Lama12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:18

Inderdaad probeer eens Sweet itch, dat helpt vaak wel goed bij paarden die dit soms ineens gaan doen, anders kun je ook nog een borstel op staart hoogte ophangen, dan kan ze wel schuren, maar gaat je staart er niet direct aan!!

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:29

Lama12 schreef:
Inderdaad probeer eens Sweet itch, dat helpt vaak wel goed bij paarden die dit soms ineens gaan doen, anders kun je ook nog een borstel op staart hoogte ophangen, dan kan ze wel schuren, maar gaat je staart er niet direct aan!!

Ik volg even dit topic mee.
Mijn pony doet het namelijk ook heel erg.
Hij heeft geen wormen.
Heb het ook een paar keer gewassen met betadine shampo.
Werk 1 a 2 dagen en hij begint weer.
Ik heb ook een 2 soort van gel geprobeert ook ook dan schuurt hij rustig verder.
De ene is van de boerenbond no itch en de ander weet ik zo de naam niet van die heb ik bij het druinsen ruiterhuis gehaalt.
Zit in een doorzichtig roze fles.
De gel is ook licht roze van kleur.
Eczeem lijkt me ook niet omdat hij net als het paard van de ts rond anus en helemaal bij het begin van de staart wortel.
Aan de zijkanten bij de bil naat zeg maar.

kseniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:45

mijn merrie had het ook graag en ze had geen wormen (ik dacht het ook eerst) Nu schuurt bijna elk paard op stal zich zelfs diegene die nooit tekenen vertoond hebben van exeem e.d.
De dierenarts heeft ze al onderzocht en kan echt niets vinden... geen luizen, geen wormen...
Hij vermoed dat het is door een verminderde weestand (wat logisch is als je beziet welk weer we gehad hebben 5min zon daarna zneeuw hagel en gure wind daarna weer zon...)
Ik behandel mijn paard met sop van camille en lavendel (het verzacht de jeuk en houdt de vervelende vliegjes weg)

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:32

kseniya schreef:
mijn merrie had het ook graag en ze had geen wormen (ik dacht het ook eerst) Nu schuurt bijna elk paard op stal zich zelfs diegene die nooit tekenen vertoond hebben van exeem e.d.
De dierenarts heeft ze al onderzocht en kan echt niets vinden... geen luizen, geen wormen...
Hij vermoed dat het is door een verminderde weestand (wat logisch is als je beziet welk weer we gehad hebben 5min zon daarna zneeuw hagel en gure wind daarna weer zon...)
Ik behandel mijn paard met sop van camille en lavendel (het verzacht de jeuk en houdt de vervelende vliegjes weg)

Verminderde weerstand.
Zal wel wel eens het kunnen zijn.
Daar had ik nog niet aan gedacht.
Die sop camille en lavendel is dat voor paarden of is dat een shampo voor mensen?

kseniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:21

Rashja schreef:
kseniya schreef:

Verminderde weerstand.
Zal wel wel eens het kunnen zijn.
Daar had ik nog niet aan gedacht.
Die sop camille en lavendel is dat voor paarden of is dat een shampo voor mensen?

nee heb het zelf gemaakt op aanraden van een kennis die met alternatieve geneeskunde werkt
je neemt gewoon (gedroogde)bloemetjes van camille je kookt ze lang genoeg in 1l water
hetzelfde doe je met de lavendel (totdat het water bijna zwart is)
dan voeg je de 2samen dan de bloemetjes eruit doen en het geheel laten afkoelen.
Dan zo vaak mogelijk in de manen en staart wrijven... et voila.
Diezelfde kennis heeft nog een zeer goed werkend recept is best wel vies maar werkt uitstekend
ik ken het recept niet maar ik zou het wel kunnen vragen als iemand er interesse in heeft.
Wat ook helpt tegen een verminderde weestand is MSM tea tree-zalf en knoflook.
Hier even de site waar jullie verschillende natuurlijke suplementen kunnen vinden
www.animavital.nl

groetjes