Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Loopt ze lekker op t land dan is zo vaak hoeven uit krabben echt niet nodig. Staat ze dag en nacht op stal dan zou ik wel regelmatiger de hoeven uitkrabben om de troep eronder vandaan te halen.
Tinky12 schreef:Voetjes krabben is belangrijk...of ze nu op stal staan of buiten.Er kan van alles inkomen wat pijn kan veroorzaken of rotstraal.Als de shet het niet leuk vind heeft ie pech en went er maar aan,hoort gewoon bij de opvoeding![]()
Wij moeten ook wel eens dingen doen die we niet leuk vinden en het is tenslotte maar een klusje van niks...hooguit 5 minuten
jessy82 schreef:Ze staat 24/7 buiten(met schuilstal),maar ik vroeg het me af omdat ze voorheen in een kudde heeft gelopen en ik denk niet dat de fokker elke dag die pony ging vangen om de hoefjes te krabben!![]()
Maar ik ga wat meer met haar oefenen. Achter vind ze heel vervelend, dan trekt ze telkens haar hoef weg.

Als er zand in zit is er ook minder kans dat er iets in de hoeven komt. Oftewel: elke dag krabben is zeker niet nodig, maar 1x in de week is het wel handig voor controle.
dorientjuh schreef:In de stralen van een paard behoort zand te zitten.Als er zand in zit is er ook minder kans dat er iets in de hoeven komt. Oftewel: elke dag krabben is zeker niet nodig, maar 1x in de week is het wel handig voor controle.
) die mening deel ik niet met je op de 1e plaats alleen al omdat niet iedereen een meuk zand voorradig heeft om erin te stoppen
bovendien onttrekt zand vocht aan de hoeven maar alleen droog zand en dat blijft er dus niet inzitten
Volgens mij zijn er niet bijster veel te droge hoeven te vinden bij ''wilde'''paarden, waarvan de hoeven dus niet worden uitgekrabt. Dat paarden alleen op klei staan is natuurlijk ook niet natuurlijk (:D). In dat geval zou ik de hoeven inderdaad wat vaker uitkrabben.