Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
brenpasbeau schreef:maak er is een foto van.
ligt je dekje niet testrak over de rug van je paard?
trek anders deze is helemaal je zadel in zeg maar. en een bondtje eronder onder je zadel.
op aanraden van een vrouw die zadeldruk metingen doet.
)
angelaatjuh schreef:Ik zou voor de zekerheid even informatie gaan vragen aan de zadelmaker, of het zadel echt goed is (of iemand die der veel van af weet, iig voor de zekerheid als je toch twijfelt)
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat die bult is.. zou het als ik jou was toch nog even navragen aan paar deskundige/iemand die er veel vanaf weet
Tancreda4 schreef:Klinkt toch al een druk plek, en ik zou er een zadelmaker bij laten komen. Mijn merrie heeft het ook gehad. Kleine vochtbult, die zo weer wegtrok na het rijden, geen pijn aan had, en niet altijd op dezelfde plek zat. Ze had het zowel met ons oude zadel, als met boomloze barefoot en boomloze ghost. Mijn goed passende wintec heeft ze het niet, of ze moet heeeel opgefokt zijn en haar rug continu wegdrukken en de kop erop zetten, dan kan het een heel enkele keer nog terug komen (en om die reden komt er straks weer een zadelmaker bij voor de zekerheid).
Ik zou het zeker niet wegwuiven, maar proberen een goed passend zadel te vinden. Werken met bontjes zal waarschijnlijk niet veel helpen.
. Maar eerst even zelf opknappen
nikkessen schreef:Hallo, Mijn merrie heeft precies hetzelfde. Het zadel dat erop ligt is speciaal voor haar op maat gemaakt. Daar ligt het dus niet aan. Ook heb ik haar laten nakijken door de DA en zijn er foto's van haar rug gemaakt. Hierop was niets te zien. De bult trekt na een half uurtje weer weg. Ook is ze er niet gevoelig aan. Het advies van mijn DA was om er gewoon mee door te rijden. Ze heeft er blijkbaar geen last van. De bult zit ook precies op het midden van haar rug net achter de schoft.
magic_lover schreef:hmm dit heeft mijn paard ook tijden gehad...
waar het nou door kwam geen idee, iig niet door het zadel. verschillende zadels erop gehad en bij allemaal kreeg ze het...
marlon7 schreef:Mijn paard heeft er ook last van sinds zo'n 3 maanden. Het zadel is gecontroleerd en past goed, maar ik laat er binnenkort de dierenarts naar kijken. Ik heb de dierenarts er ook al over gesproken en hij zei dat het meestal komt door spanning in de rug en niet door het zadel. Dat klopt denk ik wel, want als mijn paard zich heeft lopen opfokken is de bult groter. Maar als ze heel ontspannen loopt is er zelfs nog een klein bultje dus dat is weer vreemd!
Erg lastig probleem, want ergens zit toch iets niet goed denk ik. Mijn paard reageert trouwens ook niet op drukken op de bult en de bult verdwijnt binnen een uurtje na het rijden.