Mijn paard heeft ook een hele tijd gehoest. We hebben toen een paar potten slijmoplosser gehad. Toen ging het even goed. In die tijd heb ik 1 wedstrijd gereden waar hij gelukkig maar 1 keer gehoest had. En toen begon het weer opnieuw. Weer slijmoplossers wat eigenlijk neits hielp. Toen heeft hij vanalles en nogwat gekregen 3 week lang en ik heb hem buiten gezet. Toen is het weer beter gegaan, hij is sinds die tijd ook niet meer binnen geweest want dan is het weer mis. Nu heeft hij nog steeds een snot neus. We hadden nog wat over van de vorige kur. Dat krijgt hij nu nog, maar de snotneus blijft nog steeds.
Ik zou hem dag en nacht buiten zetten. Alleen als het heeel erg regent wel binnen, want regen was ook niet goed zei de da.. Misschien kan hij dan in een open stal, en je zult vaak uit moeten mesten. (mag geen urine geur zijn..)
Zo lang als ik mijn merrie heb, komt er na hard werk witte uitvloei uit de neusgaten. De DA zegt dat het niet ernstig is, en dat ik me pas zorgen hoef te maken als het geel of groen wordt. Longen zijn vrij, ze hoest niet.
IK heb vroeger een paard verzorgd die heel erg verkouden was, en daar hebben we op advies van de DA gestoomd met heet water en daarin een klodder dampo. Heet water met de dampo in een emmer en onder de neus houden, de opening afschermen met bijv. een handdoek. Het paard vond het duidelijk fijn, kreeg meer lucht daarna en knapte er van op. Je zou het met je DA kunnen overleggen of dat een optie is.
Dat geluid is waarschijnlijk vast zittend slijm. Hierbij is stomen juist goed, daarvan gaat het losser zitten. Niet te veel inspanning vragen voorkomt verdere problemen..
Bewegen is goed, belasten niet.. (zoals bij zoveel dingen)
lastig, ik heb hetzelfde probleem met mijn pony nu. Na 2 luchtweginfecties met geel/groen snot wil ze nu niet helemaal herstellen en blijft ze af en toe een witte snotneus houden. Afgelopen vrijdag heeft ze een scopie gehad en dat viel reuze mee, alleen wat dun wit slijm diep in de luchtwegen, maar normaal is het niet. Waarschijnlijk is het bij haar wel een vorm van chronische bronchitis/stofallergie (ook al hoest ze nooit!).
Voor de weerstand geef ik echinaeforce druppels, dat lijkt wel te helpen! Ze heeft van de veearts ook Zaditen (antihistaminica) gekregen, maar dat krijgt ze nog te kort om resultaat te kunnen zien denk ik.
Mijn pony heeft met dit weer een regendeken op en gaat bij erg slecht weer 's nachts naar binnen, maar zij is wel 22 jaar en cushing patient, waardoor ze geen normale weerstand heeft. Verder ben ik ook benieuwd naar tips
janna
Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-08 22:24
c
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt
kadansjee
he bah! vervelend als je paardje zo ziekjes is! Mijn paardje heeft het alleen bij overgang van zomer naar herfst/winter. Inderdaad lekker bewegen maar niet hard aan de slag en gelukkig is ze er dan snel weer bovenop!
bij mij net het zelfde, mijn paard sukkelt nu ook al een tijdje met witte neusvloei, en hoest nog heel af en toe. Het is begonnen met een zware verkoudheid, groen slijm en een lelijke hoest. De DA zij dat het om een bacteriële infectie ging. Ze heeft tot 2x toe een antibiotica spuit gekregen, het groene snot en de erge hoest is weg, maar de lopende neus en heel af en toe een hoest blijft. Heel vervelend.