hechtingsspier op de rug beschadigd (ervaringen?)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denice

hechtingsspier op de rug beschadigd (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 09:53

Hay!

Een half jaar geleden heb ik een mooie merrie gekocht. ze kreeg last van haar rug, bokken, rennen etc.. Ik heb haar naar een kliniek gebracht waar ze goed onderzocht is, en daar kwam uit de de pees die over haar rug loopt erg besdchadigd is. Dit kan zijn doordat ze te vroeg bereden is, verkeerd tuig op gehad heeft of vast heeft gelegen. Door middel van echo's kon ik die spier zien, er zaten allemaal donkere plekken in.

Ik moet nu 2 maanden complete rust geven, dus alleen de wei op en stal, en dan weer terugkomen om te kijken of het niet uit de benen komt. Ze hebben het hele proces geschat op 6 maanden, met 'grote kans' op herstel...

Nou heb ik helemaal geen ervaring met dit soort blessures en dit ook nog nooit meegemaakt.. Wie heeft dit ook gehad met zin of haar paard? Mijn paard heb ik alleen, mijn ouders hebben er niets mee en ik draag de verantwoordelijkheid alleen. Daarom zou ik het fijn vinden als ik zo iets meer er over zou horen. Is het allemaal goedgekomen? Hoe lang duurde het? Moest je verder nog ergens rekening mee houden?

Bedankt voor de aandacht!

Afbeelding

Nano05

Re: hechtingsspier op de rug beschadigd (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:01

Ik weet niet precies of dit hetzelfde was, maar je kan nessah eens een pm sturen.. volgens mij heeft haar merrie dit ook gehad.