Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
om de oren! Daarom ben ik een beetje huiverig voor klittenband. Zelf had ik springschoenen met een bandje met gespjes en die zijn nooit losgegaan (maar dit wordt wel erg off-topic). Ik hou dit onderwerp even in de gaten, misschien ben ik binnenkort ook toe aan hoefschoenen (net nieuw paard, even in de gaten houden hoe zijn hoeven zich ontwikkelen nu hij op andere grond staat...). Mensen, informeer ons!
Maarja, Amerkaans hè.Sosha schreef:Ja die glimmende kleurtjes op de site geven het idee dat het ski schoen spul is.
Maar nee hoor, het is zeer flexibel. Die achterkant bijvoorbeeld, die over de hoefballen gaat, kun je heel makkelijk zowat helemaal dubbel vouwen, zowel horizontaal als verticaal. De zool zelf is weer wat stugger, maar nog steeds niet onbuigzaam.
Hoe zwaar vind ik moeilijk om in te schatten, ik heb hier alleen maar een weegschaal die halve kilo's aangeeft. 1 schoen weegt 0kg 2 schoenen 1kg, volgens deze weegschaal. Wat voor een afronding deze weegschaal gebruikt weet ik niet, maar ergens op slaan doet het niet.
Een heel stuk lichter dan de Smitjes die ik nu heb iig.
Dus er lopen meerder paarden mee rond in NL ,schat ik zo in.
) Snozzie schreef:En hoe zit het eigenlijk met afwijkende maten van hoeven.
Mijn pony heeft voorhoeven die ongeveer 130 mm breed zijn, dan zou maat 2 te smal zijn en kom je uit bij maat 2W die dan te breed zijn.
Hoe wordt dat bopgelost? (of lees ik erover heen)