Renegade Hoefschoenen, wie heeft er al ervaring mee?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sosha

Renegade Hoefschoenen, wie heeft er al ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 18:51

Ik had mijn oog min of meer laten vallen op Easyboots, maar dat gaat met de achterhoeven van mijn pony waarschijnlijk niet lukken omdat die qua lengte en breedte meer dan 1 maat verschillen.

In mijn zoektocht naar hoefschoenen kom ik de Renegade hoefschoen tegen. Wat me zo-ie zo-al aanspreekt is dat er iemand komt om de maat te bapalen, die kan ze ook nog enigzins aanpassen.

Ik vind de schoen er op http://www.renegadehoofboots.com heel profi uit zien. Ben dus heel nieuwsgierig naar ervaringen met deze schoen.

Sosha

Re: Renegade Hoefschoenen, wie heeft er al ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 08:39

Nog helemaal niemand hier?

Ik zie op fora in USA wel hele enthousiaste reacties.

Ik zal eens bij de distributeur hier informeren of mijn pony zijn smalle achtervoetjes wel in deze schoentjes kan.

horseygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:52

Hai! Ik heb geen ervaring met deze hoefschoenen, maarreh... Klitteband?!? Lijkt mij niet heel erg stevig, maar misschien heb ik het mis... Sorry dat ik geen beter antwoord voor je heb...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 21:08

Klitteband lijkt mij best kunnen, gebruiken ze volgens mij ook bij wel meer merken. Zal ook heus wel vervangen moeten worden na verloop van tijd, maar als je de foto's van de schoen op de site bekijkt moet dat makkelijk kunnen. Als je de site gelooft zou de schoen ook helemaal niet zo strak aangesnoerd hoeven zitten, dus dan staat er ook niet eens zoveel kracht op dat klitteband.

Slijten zal het zeker, maar dat heb je met meer soorten sluitingen van hoefschoenen, meestal kunnen die ook gewoon vervangen worden.

Qua maatvoering lijken ze iig wel geschikter voor mijn pony zijn achtervoeten dan de Eesyboots.

horseygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:31

Ik vind ze er erg modieus uitzien, en dan word ik doorgaans een beetje voorzichtig. Maar ze zien er ook wel stoer uit. Een vriendinnetje had vroeger springschoenen met klittenband, en tijdens de springles kwamen die mij Boos! om de oren! Daarom ben ik een beetje huiverig voor klittenband. Zelf had ik springschoenen met een bandje met gespjes en die zijn nooit losgegaan (maar dit wordt wel erg off-topic). Ik hou dit onderwerp even in de gaten, misschien ben ik binnenkort ook toe aan hoefschoenen (net nieuw paard, even in de gaten houden hoe zijn hoeven zich ontwikkelen nu hij op andere grond staat...). Mensen, informeer ons!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 14:38

tsja die kleurtjes vind ik ook om Misselijk Maarja, Amerkaans hè.

Maar als je de donkerblauwe of de bruine op foto's aan een paardevoet ziet, valt het erg mee.
Ze hebben trouwens maar 2 standaardkleuren (rood en dblauw), de rest is leverbaar voor een hele fikse meerprijs. Nou voordat ik geld uit ga geven voor een kleurtje.......

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 10:24

De Renegade schoenen voor mijn pony zijn vanochtend afgeleverd en op maat gemaakt.

Tot nu toe ben ik helemaal enthousiast. Zit als gegoten, je doet ze moeiteloos aan en uit en de pony liep er in stap en draf zo mee weg.
Ze zijn lekker licht en het voelt allemaal degelijk aan.

Ik kan ze helaas nog even niet serieus testen omdat mijn pony op een been een beetje opgelopen is en daarom rust moet houden. Maar de paar korte stukjes die hij er op gelopen heeft zag het er heel goed uit.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:06

Ze zien er stug en niet flexibel uit.

Hoe maakje dat pas aan de hoef?

En wat wegen ze?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:40

Ja die glimmende kleurtjes op de site geven het idee dat het ski schoen spul is.

Maar nee hoor, het is zeer flexibel. Die achterkant bijvoorbeeld, die over de hoefballen gaat, kun je heel makkelijk zowat helemaal dubbel vouwen, zowel horizontaal als verticaal. De zool zelf is weer wat stugger, maar nog steeds niet onbuigzaam.

Hoe zwaar vind ik moeilijk om in te schatten, ik heb hier alleen maar een weegschaal die halve kilo's aangeeft. 1 schoen weegt 0kg 2 schoenen 1kg, volgens deze weegschaal. Wat voor een afronding deze weegschaal gebruikt weet ik niet, maar ergens op slaan doet het niet.

Een heel stuk lichter dan de Smitjes die ik nu heb iig.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:42

Sosha schreef:
Ja die glimmende kleurtjes op de site geven het idee dat het ski schoen spul is.

Maar nee hoor, het is zeer flexibel. Die achterkant bijvoorbeeld, die over de hoefballen gaat, kun je heel makkelijk zowat helemaal dubbel vouwen, zowel horizontaal als verticaal. De zool zelf is weer wat stugger, maar nog steeds niet onbuigzaam.

Hoe zwaar vind ik moeilijk om in te schatten, ik heb hier alleen maar een weegschaal die halve kilo's aangeeft. 1 schoen weegt 0kg 2 schoenen 1kg, volgens deze weegschaal. Wat voor een afronding deze weegschaal gebruikt weet ik niet, maar ergens op slaan doet het niet.

Een heel stuk lichter dan de Smitjes die ik nu heb iig.

Fijn om te horen!
Ik zat op Hans Arendsen site te neuzen en daar stonden ze ook op. Knipoog Dus er lopen meerder paarden mee rond in NL ,schat ik zo in.
Wat kostten ze? Mag ik dat vragen?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 12:21

Ik heb ze van Hans Arendse, dus voor de prijzen verwijs ik je naar zijn site. http://www.paardenservice.nl/renegade.htm

Ze zijn er nog niet lang in NL te krijgen, dus veel paarden in NL zullen er nog niet mee lopen.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:19

Ik hou dit topic even in de gaten want ik ben wel erg benieuwd naar de verhalen van testers/gebruikers in Nederland...

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:32

Ziet er goed uit!
Ook het gegeven dat het hiel-gedeelte meebeweegt in de beweging.
Ik ben eigenlijk ook kei-nieuwsgierig naar Nederlandse ervaringen.

En die kleurtjes, prachtig!
Maar dat is natuurlijk ernstig ondergeschikt aan de werkelijke functionaliteit/geschiktheid van de hoefschoen.
Vooralsnog vind ik de bestaande hoefschoenen hier in NL, voor mij persoonlijk ongeschikt.

sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:27

Er zijn weer nieuwe ontwikkelingen gaande bij Renegade
1.Er komen 2maten bij, een maat 150 mm breedte en een maat 100 mm voor de shetlanders !
2.Omdat er momenteel zoveel vraag naar deze schoenen is, kunnen we in grotere aantallen inkopen, en krijgen momenteel elke week leveringen uit Amerika.
Hierdoor hebben we de meerprijs voor de kleurtjes kunnen laten vervallen, let wel op dat momenteel de levertijd voor de afwijkende kleuren ca 3 weken bedraagt.
3. Nederlandse reactie's zullen binnenkort op de website vermeldt gaan worden( www.paardenservice.nl)

gr. Hans Arendse
Paardenservice

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:42

Mag ik een voorbeeld plaatsen? Is dit een type hoef die in eeen Renegade schoen zou kunnen passen?
Het zijn kleine arabierenhoefjes maar wellicht heeft ie vooral voor (onderste foto) te hoge hielen?

Afbeelding
Boven = achter, onder = voor
Afbeelding

sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:44

zo op het eerste gezicht zou dit geen probleem moeten zijn

gr. Hans Arendse

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:57

Dank voor het antwoord! Nu weet ik in ieder geval dat het niet bij voorbaat al geen kans van slagen heeft Ja

Snozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:02

En hoe zit het eigenlijk met afwijkende maten van hoeven.
Mijn pony heeft voorhoeven die ongeveer 130 mm breed zijn, dan zou maat 2 te smal zijn en kom je uit bij maat 2W die dan te breed zijn.
Hoe wordt dat bopgelost? (of lees ik erover heen Bloos )

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:04

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:13

ik zelf heb de easyboots en de marquis maar betere is altijd goed hou dus de ervaringen enzo in de gaten

sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:45

Snozzie schreef:
En hoe zit het eigenlijk met afwijkende maten van hoeven.
Mijn pony heeft voorhoeven die ongeveer 130 mm breed zijn, dan zou maat 2 te smal zijn en kom je uit bij maat 2W die dan te breed zijn.
Hoe wordt dat bopgelost? (of lees ik erover heen Bloos )

je valt dan in maat 2W, maat 2 is 127 mm dus te krap en dan kiezen we de maat die daarop volgt

gr. Hans Arendse

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 07:08