Ervaringen met Bach-remedies

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Ervaringen met Bach-remedies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 16:06

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van mede-bokkers naar het gebruik van Bach remedies bij paarden.

Wie heeft er ervaring mee en hoe beviel het? En voor wat voor soort situatie heb je het gebruikt?

8nnemiek

Re: Ervaringen met Bach-remedies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:09

Ja, ik heb een half jaartje geleden een paar druppels gegeven aan mijn paard toen zijn beste vriend was verhuisd. Hij heeft dagenlang bijna niets gegeten, nergens meer zin in.. hij mistte zijn vriendje heel erg. Maar na die druppels ging het meteen een stuk beter. Dag erna at hij alweer een stuk meer Lachen

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 16:10

Wow, dat is wel een spectaculair resultaat, zeg!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:13

Ik gebruik soms bach druppels.
Heb standaard in de kast de bach rescue druppels. Hij kan soms in een keer door een gebeurtenis (bv drukte op stal of nieuwe paarden op stal e.d.) van slag raken. Is dan erg nerveus. Hij kalmeert dan sneller als ik hem soms van die druppels dan geef.

Verder heb ik een keer een bach bloesem therapie gedaan. Dit werkte redelijk maar op het moment dat ik stopte viel hij terug in zijn oude patroon.
Introvert gedrag in combinatie met hypersensibel..wat af en toe knallende explosies veroorzaakt. En het moeilijk uit de wei willen komen.
Maar op zich toen ik die druppels gebruikte was het een stuk minder alleen was het niet de bedoeling om die druppels zeer langdurig te gebruiken. Was bedoeld om patronen te doorbreken maar goed na het stoppen viel ie terug in zijn oude patroon.

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:51

Bach resque en de speciaal voor het paard samengestelde Bach remedie is een hele goede ondersteuning om bepaalde mentale problemen aan te pakken. Zie wat Mystiktinker ook schrijft. Het is 100% natuurlijk en ook betaalbaar. Resque wordt echt in noodgevallen gebruikt. Iets wat je eigenlijk altijd op stal zou moeten hebben.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:53

Heb ze gebruikt tegen heimwee en om op te knappen en super resultaat.
Het mooie aan paardjes is dat ze geen last kunnen hebben van placebo-effecten, dus het moet wel werken Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:51

Redelijk wat ervaring mee. Ene keer is resultaat beter en sneller zichtbaar dan de andere keer, maar hangt ook van soort probleem en karakter paard af.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:10

Ik heb nu 1 keer Rescue remedy gebruikt bij mijn oudje Daisy, die zich op sommige wedstrijdterreinen ongelovelijk opfokt, echt tot in de extreme. Ik kon in zoverre merken dat ze wat had gehad (4 druppels) dat ze niet over de top ging. Ik zeg altijd ze is net een berg, en gaat ze over de top is het gebeurd. Het topje van die berg was weg Haha! Nog steeds heet en kijkerig maar nu enigzins controleerbaar.
Voor haar doen vergelijkbaar met een halve tube sedalin (ja een halve tube) achter de kiezen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:43

Zowel voor de paarden als voor mezelf, met fijne resultaten Ja
Zowel de bekende Rescue, als samenstellingen.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:00

Ik heb aardig wat klanten die zweren bij bach rescue remedy. Inmiddels ben ik overtuigd van het effect en heb dan ook de losse remedys besteld om zelf te kunnen samenstellen Haha!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 20:50

Ik nu ook en het helpt fantastisch! Maar was even benieuwd of dit nu misschien toch het placebo effect was en was dus benieuwd naar andere ervaringen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 09:01

BBreedveld schreef:
Ik nu ook en het helpt fantastisch! Maar was even benieuwd of dit nu misschien toch het placebo effect was en was dus benieuwd naar andere ervaringen.

Bedoel je voor het paard of voor jou?
Dieren kunnen geen placebo effect hebben. Ze weten namelijk niet wat ze slikken en waarvoor.
Bij mensen werkt het wel zo: als ik denk een aspirine geslikt te hebben verdwijnt vaak de hoofdpijn, terwijl het een nepper kan zijn.
Dieren weten dit niet en dus kan iets alleen maar of wel, of niet werken. Zo lekker simpel.

Jij kan daarentegen natuurlijk wel denken dat het helpt bij je paard Haha! Dan heb jij een placebo-effect van de medicijnen van je paard Gestoord
Knipoog

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 17:15

Voor mij natuurlijk. Omdat het op paarden ook werk, werkt het echt. Placebo effect is niet van toepassing Knipoog