Ik zou graag willen weten of hier mensen zijn die wel eens te maken hebben gehad met een klophengst.
Gister is er bloed bij mij paard afgenomen omdat ik het vermoeden heb dat hij een klophengst is.
Hij kan alleen met ruinen samen op de wei, maar dan is hij ook erg dominant en jagerig. Hij poept ook vaak over de poep van weidegenoten heen. Toen er merrie's in de wei naast zijn wei kwamen werd dit gedrag alleen maar erger. Kon ook niet meer uit wandelen met hem. Hij ging steigeren en rukte zich los, en rende terug.
En vorige week was de druppel! Hij is door een hek heen gebroken om naar de wei met merrie's en 1 ruin te rennen. Het leek er wel op of hij die ruin wilde vermoorden. Heeft een uur achter hem aan gerend, joeg hem in een hoek en bleef maar trappen. Daarnaast zat het arme beest onder de beten, een stuk of 15. Als we hem vingen rukte hij zich net zo hard weer los en sprong over het hek. We hebben hem moeten verdoven (had gelukkig nog een spuit Sedasan liggen) Voorlopig even geen wei voor meneer, hij stond namelijk op de wei om te revalideren. Maar zo geneest het natuurlijk nooit.
Wie herkent mijn verhaal?? Zou dit werkelijk een klophengst kunnen zijn? (voor foto's zie mijn profiel, het is de bruine
) 
tegen de tijd dat hij van zijn blessure hersteld is iig.