Easyboot Bare, wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sosha

Easyboot Bare, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 12:01

Ik ben op zoek naar nieuwe hoefschoenen.
Ik heb nu Smitjes, maar die bevallen mij niet goed. Stappen op het harde gaat prima, maar draven voelt erg stoterig. Op zachte ondergrond voelt het allemaal prima en ziet er goed uit, maar mijn pony is al 2x door de zijkant van een schoen geschoten. Dood eng dus.

Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die ervaringe hebben met de Easyboot Bare.

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.

Eelco

Re: Easyboot Bare, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:09

ik heb de easyboot epic.
volgens mij is alleen de zool anders...tenminste dat dacht ik.
ben er erg tevreden over.
Het eenige nadeel is wel dat je paard wel erg symetrische hoeven moet hebben. Heb geluk dat de mijne dat wel aardig heeft.
de maat bepalen is wel het moeilijkst vind ik. Ik heb het gedaan een week nadat de hoefsmid was geweest. Na 6 weken gaat het vaak wat moeilijker maar dan vijl ik de hoefjes een beetje bij voordat de smit weer komt. (heb een cursus bekappen gedaan van een week in oenkerk ik ben dus niet zomaar wat aan het doen) Je kan aan je smid altijd advies vragen over het bijvijlen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 12:17

Wat is aardig symetrisch?

Een verschil van een paar milimeter heb je toch al gauw lijkt mij.
Maar ten opzichte van elkaar is de vorm van de hoeven van mijn pony volgens mij niet erg verschillend.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 12:53

Ik heb op de site gekeken naar de Epic.

Enig idee hoe dat zit met die "pull strap" en die "heel strap" ?

Ik kan uit de plaatjes niet wijs worden hoe dat nou precies werkt.

En heb je echt een schroevendraaier nodig om ze weer uit te krijgen? Beschadig je daar de hoef niet mee?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:56

Kennisen van mij hebben TREC wedstrijden gereden in Frankrijk en de Ardennen met de Bare en de Epic, de Bare kregen ze geirriteerde en blauwe hoefballen van, door de "strap" aan de achterkant. Ook verloren ze wel eens een hoefschoen. Daarna de epic gebprobeerd, daar hoef je de "strap" aan de achterkant niet te gebruiken vanwege de "neopreen sok" en die bleven goed zitten en geen geirriteerde hoefballen meer.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 12:59

Goed om te weten Delphi!

Op de site lijkt er wat die sok betreft geen verschil.

Eelco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:08

is precies wat delphi zegt je hoeft de strap niet te gebruiken bij de epic.

een paar mm verschil links en rechts van de hoef is geen probleem maar er zijn ook paarden die wel veel verschil kunnen hebben waardoor het niet goed past.

de strap zit bij mij wel nog in de schoen, geen problemen mee. tja ieder paard is anders en al proberend leert men Haha!

schroevendraaier hoef je niet percee te gebruiken ik kan mijn epics zonder schroevendraaier wel uit krijgen kost wel wat moeite maar het kan wel. Ik gebruik zo'n ijzere hoevenkrabber om de klep/ hefboom weer open te maken.....geen kunstoffen met een borstel gebruiken want die gaan krom Bloos ervaring hahaha

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 14:18

Ah mooi, ik zag mezelf al met hamers en schroevendraaiers mijn pony te lijf gaan om een paar schoentjes Whoosh!

Als ik de maten van zijn hoeven van 2 jaar terug en een tijdje geleden bekijk, past hij voor keurig in maat 2, achter zou qua breedte maat 1 zijn maar dan zijn ze waarschijnlijk net te kort.

Eerst nog maar eens een paar keer kritisch meten denk ik.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:18

Schijnt dat je ze trouwens in USA veel voordeliger kan bestellen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 16:43

Delphi2 schreef:
Schijnt dat je ze trouwens in USA veel voordeliger kan bestellen.

Ik zie ze op de site http://www.easycareinc.com/ voor $75 - $85 (ligt aan de maat).

Op nederlandse sites kom ik ze tegen voor 85 euro en duurder.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 17:56

Lijkt dus wel een stuk goedkoper in de USA, maar ik kan nergens terugvinden wat ik dan aan invoerrechten zou moeten betalen.

Ik heb begrepen dat dat nog al fors kan uitvallen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:23

ik zal t navragen voor je.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 22:14

Ha fijn, want op de site van de belastingdienst kan ik het niet vinden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:45

Sosha schreef:
Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die ervaringe hebben met de Easyboot Bare.

Daar heb ik vrij uitgebreid over geschreven op Bokt. Ik hoop dat dit met de zoekfunctie naar boven komt.

De conclusie is dat het wat hoefschoenen betreft een erg goed ontworpen en uitgevoerd model is.

Het grote verschil met de andere modellen van Eastboot is de andere methode om klemvastheid om de hoef te krijgen.

Via ebay.de zijn ze prijsgunstig te koop.

hc

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 09:28

Helaas Heurtecilla, ik ben bang dat jouw beschrijving al een tijde geleden is of ik heb hem over het hoofd gezien, want ik heb gisteren de hele middag topics door zitten spitten, maar ik heb jouw reactie over de Bare niet gezien.

Ik zal nog eens zoeken, iig bedankt.

Sommigen adivseren juist epic omdat bare zo moeilijk aan en uit zou gaan. Maar ik zoek wel een schoen waar ik "echt" mee kan rijden, die dus goed klem vast zit. Van de epic lees ik toch hier en daar dat ie gaat draaien. Dat moet ik dus niet hebben. De voorhoeven van mijn pony lijken keurig in maat 2 te passen, maar achter heeft hij dezelfde lengte, maar echter de breedte voor een maat 1. Ik vrees daar problemen.

Dus ik denk dat als ik ze bestel, ze toch liever in NL bestel. Dan heb ik niet zoveel kosten als ik toch een andere maat nodig heb dan gedacht. Meten blijkt toch lastiger in praktijk dan je zou denken, een enkeling had toch een kleinere maat nodig dan gemeten.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 13:55

@ Huertecilla; Ik kan het echt niet vinden. Ik heb gezocht op jouw berichten, kom daar wel tegen dat je naar het verslag op NH verwijst. Maar als ik op NH naar Bare zoek krijg ik van de zoekmachine geen reslutaat ?? Ook als ik op jouw naam zoek met Bare krijg ik verschillende topics te zien, maar niet jouw verslag op NH.

Hellup, waar heb je het gelaten Verward

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:52

Sosha schreef:
@ Huertecilla; Ik kan het echt niet vinden. Ik heb gezocht op jouw berichten, kom daar wel tegen dat je naar het verslag op NH verwijst. Maar als ik op NH naar Bare zoek krijg ik van de zoekmachine geen reslutaat ?? Ook als ik op jouw naam zoek met Bare krijg ik verschillende topics te zien, maar niet jouw verslag op NH.

Hellup, waar heb je het gelaten Verward

Op Bokt: Huertecilla @ [BEH] Natuurlijk bekappen ??????????????????

Verder inderdaad op HN Bloos

Waar het op HN gebleven is ???? geen idéé. Er was nogal wat weerstand tegen mijn genuanceerde mening over hoefschoenen, maar het staat er echt nog wel érgens.

Op http://www.reisnaarmorgen.nl staat een heel reisverslag van een trektocht op hoefschoenen. A3 rijdt echter niet zo snel en vooral over prima begaanbare paden. Hij zit nu op zo´n 650 kilometer waarvan de meeste op hoefschoenen en zijn trip is één grote wervingsactie voor die dingen Haha!

De ´Bare´ voldoet zelfs hier heel goed bij incidenteel gebruik. Ik ben blij dat ik ze heb al zijn zelfs deze híer voor óns geen optie voor dagelijks rijden.
Het zijn prima doorontwikkelde dingen van goede kwaliteit die erg goed blijven zitten. Als je hoefschoenen wil, raad ik je díe aan.

hc

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 18:16

Ik zal nog even geduld moeten hebben omdat mijn pony nu korter staat dan normaal, dus ik kan nog niet definitief meten. Maar zoals het er nu naar uit ziet, gaat het met de achtervoeten niet lukken. Er zit meer dan 2 maten verschil tussen de lengte en de breedte van de hoef, in zo'n geval raadt de producent zelf het af. Best wel balen dus, alhoewel ik ook een klein beetje tegen het moeilijk aan- en uittrekken op zie.

Ik zou voor naar en van de wei dan tzt toch ook nog een nieuw setje smitjes moeten nemen, die ik nu heb gaan het een keer begeven. Maar die flip je er wel zo onder.

Ik moet nog eens even meten om te kijken hoe de Renegades zitten met hun maten (zij meten de lengte anders dan Easycare dat doet), hoop maar dat ik daar niet hetzelfde probleem krijg.

@Heurtecilla; bedankt voor het leesvoer Pling

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 08:27

In belgie zijn ze te bestellen bij www.cabcalor.be

In NL kun je het proberen bij ruitersportzaken die ook harry horse artikelen verkopen, als het goed is kunnen ze er via harry horse aan komen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:15

Sosha schreef:
Ik moet nog eens even meten om te kijken hoe de Renegades zitten met hun maten (zij meten de lengte anders dan Easycare dat doet), hoop maar dat ik daar niet hetzelfde probleem krijg.

De renegades zijn weer in de breedte iets verstelbaar doordat je ze met de sluiting strak trekt. de renegades kan je volgens mij alleen niet zomaar ergens bestellen. daar moet iemand voor langskomen die alles op meet en versteld zodat het 100% goed zit.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 19:59

Ik heb een mailtje gestuurd naar de distributeur van de Renegades.

Hij stelde ook voor om langs te komen voor het meten, alleen zit ie niet echt bij mij in de buurt.

Ik hoor er nog van.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:04

ik heb de easyboot epics.
Ik heb de hielband eruit gehaald en Taperstraps gemonteerd aan de zijkanten, die die dingen met weerhaakjes vervangen en boven-en onderkant bij elkaar houden .
Geen scherpe dingen meer in de schoen, makkelijker aan en uit zonder hielband.
Ze blijven toch SUPER zitten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 07:34

Sosha schreef:
@Heurtecilla; bedankt voor het leesvoer Pling

Graag gedaan.
Heb net een setje gaiters besteld; cabcalor had ze zowaar gewoon op voorraad OK dan!
Wil volgende week een zware trip over een paar passen maken naar een interessante archeologische site (Cueva del Boquete de Zafaraya). Vrijwel alles of steil omhoog of steil omlaag over rots en granietsplit. Al zouden ze maar de helft van de rit praktisch zijn, dan is dat nog de moeite voor het comfort van de betreffende merrie. Ze stampt die de trip ook zonder wel vrolijk door, maar met die dingen onder de ´handen´ loopt ze minder voorzichtig omlaag, meer ontspannen, gezonder voor alle spieren.

Had je trouwens gevonden dat het profiel van zool nogal fundamenteel anders is? De Bare heeft een holle zool, de epic een volle. Het eerste heeft een tractievoordeel, bij het tweede draagt de hele zool.

Succes met je keuze.

hc