Citaat:
ik denk dat ik het ook maar even op betanine shampoo ga gooien en eventueel invetten met uier zalf want als het schurft is moet dat helpen en ook met schimmel als ik het goed heb.
en ik las op de wiki met mok dat de uierzalf kan helpen.
En gaat het niet over dan maar de DA bellen
Schimmel en schurft is hetzelfde, het heeft alleen 2 namen en het komt in verschillende varianten voor. Schimmel kun je niet behandelen met uierzalf of betadine shampoo. Hiermee maak je de plekjes wel schoon en zachter, en met betadineshampoo wassen kan wel helpen als je het ook behandelt met Imaverol. Dit kun je bij de dierenarts krijgen en moet je verdunnen met water. Let op dat je genoeg Imaverol gebruikt : te weinig werkt niet en teveel is slecht voor de huid !! Met het mengsel daarvan moet je de plekken om de 3 dagen insmeren. Maar ik denk dat je beter nu al de dierenarts kan laten kijken agz je zelf niet weet wat het is. Straks doe je iets wat helemaal niet goed is of maak je het alleen maar erger ofzo. De dierenarts weet vast wel wat het is en kan je goed helpen. Dat is altijd beter dan zelf maar wat aan te rommelen.