Van ruwvoer bijgeven krijgt ze wel een mooi gevuld buikje, maar de rug en bovenkant ribben staan dan nog
steeds aan de magere kant.
Krachtvoer bijgeven is zeer moeilijk,daar madam dan een tikkende tijdbom wordt
. Mijn ruitershop heeft nu echter een nieuw type voer ingedaan: Natural Glo. Is op basis van rijst, en wordt zowel aan sportpaarden gegeven, als aan paarden die te mager staan. Naar het schijnt zouden zelfs oude paarden, of heel verzwakte en uitgemergelde exemplaren hier zeer goed en vlug mee herstellen. Je kan het geven als supplement bij ander voer, of als hoofdvoer, naast ruwvoer. Het is vrij prijzig: 36e per zak, maar je moet er maar weining van gebruiken.
Mijn paard staat in ieder geval na enkele weken al mooi ronder en glanst gelijk een spiegel! Wou dit even melden aan bokkers met eventueel hetzelfde 'probleem'.
Groetjes,
Even dus de samenstelling van dit voer (foto's hoop ik vanmiddag te nemen).
Zelf ken ik er totaal niks van (van samenstellingen dan), dus alle reacties zijn welkom!
Ruw eiwit 13% Kalium 1,3%
ruw vet 20% Beta Karoteen 1,7mg/450gr
Ruwe celstof 8,5% Vit D 450 IU/450gr
Ruwe as 11% Vit E 1,0 IU/450gr
Calcium 1,5% Niacine 45mg/450gr
Phospor 1,5% Thiamine 2,7mg/450gr
Magnesium 0,45% Riboflavine 1,2mg/450gr
Biotine 0,17mg/450gr
Ingrediënten: calcium carbonaat houdend rijstvoermeel, Vit F
Voorgeschreven dosering ENKEL MET GRAS/HOOI (in mijn geval wordt het dus als SUPPLEMENT gebruikt):
Voor rijpaarden:
in rust 450gr/dag
lichte arbeid 625gr/dag
zware arbeid 900gr/dag
Maar er staat extra op de zak vermeld dat dit een beetje van paard tot paard verschilt, en je in de meeste gevallen minder nodig hebt.
Als supplement:
100 gr/d
150 gr/d
250 gr/d
Of dus even zoeken tot je tevreden bent van het resultaat (voller, glanzender, fitter,....)