Bedankt voor jullie reacties.
Tamaramt; Ik heb vandaag nagekeken of ze goed zag, ze reageerde op mijn hand van alle kanten dus dat lijkt mij niet het geval. Maandag a.s. komt de veearts voor een ander paard dus ik zou eventueel dan kunnen vragen of hij ook even naar de mijne wil kijken. Nieuwe omgeving is het niet meer voor der, ik heb der nu 3 weken maar ze staat 24/7 in de wei. Alleen als ik der ga borstelen enz zet ik der in stal.
Pallatin; De uierzalf is geurloos, dus het zou niks met de geur te maken kunnen hebben lijkt mij. Ik smeer het er pas op nadat ze der neus heeft gestoten dus als ze der neus stoot zit er nog geen zalf op. Ze was vandaag nogal onrustig vanwege de hoefsmid, dus dan let ze niet op en stoot ze der neus weer. De keren ervoor was ze ook elke keer onrustig op stal, ze kent het nog niet zo heel goed. Voor haar de eerste keer op stal, maar vanaf dat ik der heb heeft ze bijna elke dag even op stal gestaan. Maar ze stoot hem zooo zachtjes! Dat je niet zou denken dat dat een open wondje word, ze heeft gewoon een ontzettende gevoelige neus, maarja wat kan ik daar tegen doen?
Ik vraag sowieso maandag aan de veearts of die der ogen even na wil kijken (toch altijd fijn om dat de veearts nog eens te laten doen) en vraag ook meteen of die weet waarom ze dit dan doet.
P.s. : Ik heb de neusharen niet afgeknipt, die zitten er dus nog steeds op.