Ik heb het idee dat mijn paard spieratrofie heeft bij de schoft.
Ik had altijd het idee dat hij 'gewoon' een hoge schoft had, en dat daardoor het zadel waar ik mee reed wat naar achteren schoof.
Mijn paard staat wegens een blessure op boxrust, in deze tijd heb ik zijn zadel verkocht.
Als ik hem al mag opbouwen gaat dat in iedergeval gebeuren met een zadel dat hem past als een Armani-maatpak

Na veel gelezen te hebben kwam ik tot de conclusie dat mijn zadel misschien te smal was, en dat daardoor spieratrofie is opgekomen.
Daar kan ik helaas niets meer aan veranderen, ik kan echter wel voorkomen dat het nog eens gebeurd en ervoor zorgen dat de bespiering weer terug komt.
Dus mijn vraag aan jullie is :
Hoe kan ik de bespiering bij de schoft weer terug laten komen in de periode dat er nog geen zadel opligt ? Met een pessoa bijvoorbeeld ? Want ik kan nu wel een zadelmaker laten komen, maar ik heb het idee dat dan het probleem niet wordt opgelost, omdat er nog geen bespiering op de schoft zit.
Ik weet helemaal niet of ik mijn paard uberhaupt op mag bouwen, maar wil toch graag tips/advies van jullie voor het geval dat

Bedankt !
Lotty
)