Blokkade in de rug, homeopathische medicijnen.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zaranka

Blokkade in de rug, homeopathische medicijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 14:56

Namens mijn vorige (nu gesloten) topic, is dit de nieuwe versie..
[MD] Blokkade in de rug, homeopathische medicijnen.

Graag reacties alleen over ervaringen met rug problemen en/of ervaringen met homeopathie.

Inleiding van het vorige topic.

Hoi,

Mijn 4 jarige merrie heeft als veulen met haar linker voorbeen in het draad gezeten. Ze heeft een grote lelijke wond maar nooit echt problemen vertoond. (heb haar als 2 jarige gekocht)
Ik ben in maart dan ook begonnen met inrijden, dat ging super totdat ze opeens explodeerde met een andere ruiter erop.
Daarna zijn er talloze problemen naar boven gekomen !

Na haar explosie (meisje eraf gevallen) had ze veel pijn in de rug. Dit is nagekeken door een ostiophaat/fysiotherapeut en ook behandeld. Uit die behandeling kwam dat er spierweefsel was afgebroken, en wervels licht waren verschoven. Met 6 weken zou ze er weer helemaal bovenop zijn.
Na 6 weken liep ze nog steeds niet lekker, achter is er niet bij. En ze heeft dagen dat ze achter een bepaald loopje heeft. niet goed dus. Maar dat zou met verloop van tijd beter moeten gaan volgens de ostiophaat..

We hebben toen een homeophaat ingeschakeld (Ted Borsboom) en die is vrijdag wezen kijken.
Heel apart die voelt met zijn handen over haar lichaam, en weet dan precies wat er aan de hand is. Daaruit blijkt dat zij toen zij vast heeft gezeten een blokkade in de rug (schoft) heeft opgebouwd. Waardoor ze continue haar rugspieren aan spant. Ze heeft dan ook enorm veel spieren daar zitten, die helemaal niet natuurlijk zijn voor een paard die niet zoveel uitvoerd.
Omdat die spieren nooit rust hebben heeft zeg maar flinke krampen in de rug. (dat gevoel wat wij in onze kuit kunnen hebben)
Daarnaast zitten haar heupen vast, nierproblemen en teveel gewrichtsvloeistof in haar spronggewrichten !
Haar heupen zitten vast omdat ze pijn in haar nieren heeft en ze daarom gespannen houdt, en omdat haar nieren de afvalstoffen niet goed kunnen afvoeren zit er teveel gewrichtsvloeistof in haar spronggewrichten.

Ze krijgt nu 3 dagen 5 korrels per dag, en 1 keer per dag 20 druppels. Dan 7 dagen pauze, daarna weer 3 dagen 5 korrels per dag.
Die druppels moet ik geven totdat ze op zijn (flesje).

De medicijnen zijn als volgt:
eerste 3 dagen om de overmatige bespiering/weefsel af te breken.
laatste 3 dagen hebben als doel om haar rug(spieren) te laten ontspannen/soepel te maken, en heupen te laten ontspannen.
druppels zijn voor haar nieren.

Het trainingschema is lang en laag longeren voor 4 weken. Dit om de spieren soepel en lang te maken (5 keer in de week)

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn met vergelijkbare problemen, en ervaringen vanuit homeopathie..
Ik ben benieuwd !

Daarnaast wil ik bijhouden hoe ze revalideerd, en hoe haar bespiering verloopt. (aangezien ze volgens ted over 4 weken een compleet ander paard is)

Voor de duidelijkheid:
Paard is nagekeken door de faculteit van Utrecht, en een ostiopaath/fysio.
Laatst bijgewerkt door Zaranka op 10-07-08 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Zaranka

Re: Blokkade in de rug, homeopathische medicijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 14:58

Voor de geintresseerde ze krijgt de volgende medicijnen;
3 dagen Triosaninum C30
7 dagen pauze
3 dagen Hydscyamud Nis C30
Een reinigingskuur van 20 druppels per dag totdat het flesje op is ''perfect serie clean''

Haar eerste 3 dagen medicijnen zitten erop, nu 7 dagen pauze en dan de volgende.

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 15:47

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:33

Niet helemaal hetzelfde probleem, maar wel een beetje.
Anouar heeft een paar jaar terug heel erg problemen gehad met z'n rug. Z'n spieren rond de lendenen waren helemaal verkrampt. Het was zo erg dat als hij schrok en weg wilde springen hij op de grond terecht kwam. Hij had gewoon geen kracht meer in z'n achterhand.
De dierenarts (gespecialiceerd in ruggen) heeft de spieren weer los gemaakt en het probleem leek over.

Maar het probleem was niet over. Het was niet meer zo erg, maar zeker eens in de maand kon ik niet rijden omdat hij weer last had.

Jaar later kwam ik er achter dat hij leverbot had. Dat heeft hij achteraf gezien 3 jaar gehad. Hij heeft een speciale wormenkuur gekregen die eigelijk voor koeien is om de leverbot te doden. Daarna was het hele rugprobleem zo goed als over. Dat kwam dus gewoon bij die lever vandaan.

Nu had hij heel iets een werveltje scheef staan. Hij heeft er geen last van, maar de zadelmaker raadde aan dat even recht te laten zitten.
Toevallig was er gisteren een osteopaat op stal, dus ik heb die even laten kijken. Het eerste wat ze vroeg was of hij last van z'n lever had. Zonder dat ze iets wist.

Zij raadde mij aan om hem een een mariadistel kuur te geven. Ook homeopatisch dus. Volgens haar zou de lever dan weer helemaal herstellen. Had ik niet verwacht na 3 jaar leverbot, maar het zou wel super zijn.