Mijn paard heeft vorige week een luchtweginfectie gehad. Hij had hoge koorts, was snotterig en erg sloom. Direct naar de DA gegaan, die heeft antibiotica gespoten en een koortsremmer. Daar knapte mijn paard goed van op en de infectie leek na enkele dagen de kop ingedrukt. Hoesten, neusuitvloeiing en koorts waren over en de behandeling met ab is stopgezet.
Maar gisteren had hij opeens weer koorts (39,5) en ik heb bloeduitstortingen gevonden in zijn kootholtes, wel 20 of 30 per been. Die zijn cirkelvormig, verschillend van grootte (varierend van 2 - 20 mm doorsnee) en ietsjes verdikt. Niet gevoelig en mijn paard verder niet ziek. Ze zitten alleen aan de achterkant van allevier de benen, vanaf de hoef tot onder de kogel.
De DA heeft geen idee wat het kan zijn en heeft contact met meerdere collega's. Vanwege de koorts denkt hij dat er ergens in het lichaam nog een ontsteking zit en hij heeft opnieuw ab gespoten, ditmaal wel een andere.
Wie herkent de bloeduitstortingen in de kootholtes of heeft anderszins een idee?